rozwojowa platforma sprzętowa

Autor: Piotr Wozniacki <pwozniacki_at_wirtualnapolska.pl>
Data: Tue 18 Jul 2006 - 17:58:21 MET DST

Witam

Chce zbudować skladaka (2 GB RAM, 2xSATA 250 GB w RAID 0; grafika ATI
Crossfire) i z taką płytą główną, która dałaby mi możliwie jak największe
możliwości rozwoju na przestrzeni kilku lat, a na początek (wraz z CPU
oczywiście) też nie była słaba...

Rozpatruję dwie opcje:
1. Gniazdo 775 ze zwykłym Pentium 4 np. 3.0 GHz, np.
http://pl.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=82&l3=249&model=994&modelmenu=1. W
przyszłości możliwość instalowania wyższych modeli Intela (poprzez
dwurdzeniowe az do Extreme Editiopn). Planuję też migrację do środowiska
64-bitowego, więc nie bez znaczenia jest że ta płyta obsługuje do 8 GB RAM

2. Gniazdo 997 z jakimś Atholem na początek (np 64 X2 3800+), np. ASUS
A8R32-MVP
Zaleta - ponoć większa wydajność, możliwości overclockingu AMD oraz niższa
temp. pracy - wady (?) nie wiem, jakie dużo szybsze procki mogę w
przyszłości włożyc w to gniazdo, no i tylko 4 GB RAM max..

3. Płyta wieloprocesorowa z procesorem (procesorami) np. OPTERON, ale nie
wiem jaka płyta to obsługuje?

Dodam, że moje główne zastosowania to CAD/CAM oraz edycja filmów HDV.

Proszę oradę, którą ścieżkę wybrać

Piotr