uniwersalne stery do skanerów?

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sat 15 Jul 2006 - 17:28:34 MET DST

Pamiętam, że jakiś czas temu rozmawiałem na którejś z linuksowych grup
dyskusyjnych o obsłudze mojego starego skanera... Chodzi o Plustek
OpticPro 1236P - bardzo stary, żadne cudo, jeszcze na LPT. Co prawda
wolny i rozdzielczością nie powala, ale do nieprofesjonalnego skanowania
zdjęć czy OCR z tekstu dobrej jakości się nada...
Tyle tylko, że nie używam go praktycznie od przesiadki na Windows XP,
pisałem już o tym. Co prawda ktoś proponował mi "na chama" zainstalować
stery od NT, ale trochę zniechęca mnie napis na stronie producenta,
gdzie wielkie czerwone litery oznajmiają: " Win 95 / 98 / NT / Me
Please notice that this driver does not support Windows XP." a nieco
wyżej znajduje się inna informacja: "Sorry, this product has been
discontinued and is no longer supported by Plustek support. However, as
a courtesy to our customers we will continue to provide the resources
that are available on this page."
Tak więc sterowników od producenta pod XP nie było i nie będzie...

Ale wracając do dyskusji o Linuksie - dowiedziałem się, że ruszy, jeśli
obsługuje go "coś" - nie pamiętam o co chodziło, co jest dołączane do
dystrybucji. Okazuje się, że dystrybucja, która mnie interesowała ma
rozpoznać ten model i umożliwić jego wykorzystanie... Ale ponieważ
chwilowo wstrzymałem się z eksperymentami z tym systemem chciałbym
zapytać czy istnieje coś takiego pod XP? Może jakieś uniwersalne
sterowniki do skanera na LPT, może jakieś nieoficjalne stery zrobione
przez użytkowników?

Bardzo proszę o pomoc, bo jeśli nic nie znajdę, to chyba jedynym
wyjściem będzie zapakowanie go do szafy, bo teraz tylko zajmuje miejsce
na biurku... Google nie potrafią powiedzieć niczego użytecznego... :(

# /George Orwell - Rok 1984/