Re: Do posiadaczy Asrock P4i65PE - czujniki

Autor: OMSON <omson_at_o2.pl>
Data: Sat 15 Jul 2006 - 14:45:10 MET DST

Henry(k) ...po głębszym namyśle napisał(a) jeno, że:

> Bios wersja 1.30 no i sam sobie ustawił te 200MHz dla pamięci.
Kurcze - mam ta sama wersje BIOS-u i sukinsyn pokazuje dostepne tylko
opcje recznegych ustawien taktowania: 133,166 i AUTO. :(
> Tak jak napisałem, ustawiłęm że ma zczytać z SPD. Nic nie zmieniałem
> ręcznie w ustawieniach taktowania pamięci. Jedynie FSB podciągnełem.
> A co do 200MHz dla proca... wątpię że tyle pociągnie. Domyślnie jest 133.
Dla mojego Celerona D tez jest tyle domyslnie a lata mi na 200MHz czyli
@3,6GHz (w pracy tez tak mam i bez problemu przechodzi wszystkie testy w
MemTest+). Na tej plycie nie moge na 200MHz FSB ustawic bo nie mozna
przy taktowaniu pamieci nic zrobic samemu... :(
> W/g manuala przy FSB 166 procka są dostępne FSB pamięci 166 i 200.
> Takie też wartości pokazuje CPUid oraz Everest.
> Wrócę po robocie to sprawdzę jeszcze MemTest'em
To manual klamie albo ja mam jakas posrana plyte w takim razie. U mnie
jak ustawiam procka niezaleznie czy domyslnie na 133MHz czy na 166MHz
(jak teraz) czy na 200MHz - dostepne ustawienia taktowania pamieci to
133,166,AUTO. Na dodatek cokolwiek bym nie ustawil i tak leci na AUTO z
mnoznikiem 2,5 z tego co wyliczylem (jak ustawie FSB166MHz pod
MemTest'em+ pokazuje 415MHz, jak FSB200MHz MemTest+ pokazuje 497MHz).

Pzdr, OMSON

--
Niepewność jest pewna, bezkres oczywisty, autorytety są złudne a "nie
ma" - jest!