Re: dyskietki 2.88 MB?

Autor: Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl>
Data: Fri 14 Jul 2006 - 14:59:54 MET DST

Dnia 2006-07-14 11:31:53, encja *Atlantis* wymodziła przez port 119 co
następuje:
[...]
> wstecz, przynajmniej tak długo, jak OS i MB supportują FDD. :) A podany
> przeze mnie przykład był tylko potwierdzeniem moich przypuszczeń, że
> stacja dyskietek jednak może się przydać, chociażby raz na rok, ale
> jednak. :)

Toż pisałem, że mam FDD ale chyba nigdy z niej nie skorzystałem.
Moi znajomi też nie korzystają z dyskietek.

> Poza tym... W szafce mam kilka pudełek 1,44 MB z jakimiś starymi
> gierkami, nie wiem ile z tego działa, ale załóżmy, że będę chciał sobie
> zagrać w którąś z nich po latach? ;) W gruncie rzeczy muszę to wszystko
> w końcu na DVD przerzucić, chociaż stare dyskietki i tak są o wiele
> bardziej trwałe niż to, co można kupić teraz w sklepie - nawet nowa,
> dopiero co wyjęta z pudełka nie chce się sformatować nieraz... :/

Kilkaset dyskietek wyrzuciłem w zeszłym roku. Przejrzałem je - rzecz
jasna, parę nocy to trwało. I wszystkie dawały się czytać.

> Co rozumiesz przez wiercone? ;)

Dydskietki 3,5 DD mają identyczną ilość sieżek identycznej szerokości,
co HD, różnią się tylko ilością ,a w konsekwencji rozmiarem sektora.
Napęd rozróżnia je po otworze - DD nie mają, HD - mają. Zatem jeśli
kupimy DD za 120-140 tys złotych paczka, zamiast HD za 300-350 tys.
paczka, to jesteśmy 200 tys do przodu. Potrzebne jest tylko wierełko i
już mamy dyskietki HD ;)
Warunek - te DD muszą być naprawde dobrymi firmówkami, ja kupowałem
maxell'a

[...]
> umarły i niby dlaczego miałbym im robić problemy wyrzucając z komputera
> stację dyskietek, która w niczym mi nie przeszkadza? ;)

Napiszę to jeszcze raz - mam FDD. Mam w domu 4 kompy, dwa z nich mają
FDD, poza tym mam FDD na USB, FDD 5,25 Teac, FDD 5,25 Copal, stację
2xFDD 3" Timexa, a także napęd ZIP. Jestem otwarty na wszystkich
potrzebujących znajomych. Tylko jakoś - cholera - nikt tego nie
potrzebuje. Łażą za to ze swoimi notebookami, mój router+AP rozpoznaje
ich MACadresy,a jakby co to mogą się wpiąć w zwykłego LAN'a. Drukarkę
mam na printserwerze, mam też serwer plików. A nawet jestem do tego
stpnia porąbany, że mam VPN do pracy, żeby mi się wygodnie pracowało.

> Poza tym... To były czasy mimo wszystko, kiedy szło się do znajomego z
> paczką lub dwiema 1,44 MB, pakowało "materiał" ważący kilkadziesiąt MB i
> dzieliło na równe kawałki tak, żeby każdy wszedł na dyskietkę. :P Potem
> wracało się z tym do domu, mozolnie wypakowywało i można było grać w
> Elastomanie. :) Całe szczęście, że to już nie wróci. :D

Nie wróci. Choćby nie wiem jak proste i wygodne się to komuś wydawało ;)

--
pozdro...
[ |>|>|> sprocket  |   sprocket@sys.BezSpamu.pl    ]