Re: jaki Laptop do 6000zl /duze wymagania/

Autor: dziobu <kpawelXXX_at_XXXkr.onet.pl>
Data: Wed 12 Jul 2006 - 01:21:04 MET DST

Dnia 7/11/2006 11:29 PM, Użytkownik BarT napisał:
> Witam
>
> potrzebuje zakupic w najblizszym czasie laptopa, moge wydac na niego do
> 6000zl, prosze o pomoc / opinie..

Troszkę więcej niż 6000zł, ale chyba warto: Toshiba Tecra A7-111:

> Wymagania mam raczej duze.
> Laptop ma miec
> - jak najlepszy jakosciowo wyswietlacz wielkosci 15,4" (duze katy widzenia,
> bardzo dobre odwzorowanie kolorow, jasny),

nie znam sie; obraz jest ładniejszy niż pozostałe kilka komputerów z
którymi mam czynny kontakt ;P
panorama 15,4"

> - procesor Core Duo

T2400
1.83 GHz

> - najmniej 1024mb ram

ma 512, ale w jednej kości więc można bez problemów dołożyć

> - karte graficzna np R X1600, X700, (w najgorszym wypadku bedzie i na
> jakims intelu, nie gram, wiec przezyje, poprostu wolalbym cos mocniejszego)

X1600

> - szybki lecz niekoniecznie duzy HDD (80gb wystarczy)

szybki? w laptopie? coś pomyliłeś chyba. Przesiadłem się z raida0 (wiem
- niektorzy powiedzą że nie ma wzrostu wydajności bo tak na pcwk było
napisane), ale mam 80GB sata (5400, 8mb) i chodzi tak jakby wolno...

> - dobrze by bylo gdyby mial DVI

nie ma ;/

> - w miare dobre glosniczki (oczywiscie jak na laptopa)

no ma dobre. Aczkolwiek basów to na żadnym nie usłyszysz ;/

> - praca na baterii przy obciazeniu przynajmniej 2h, a w tzw. trybie
> czytelnika (przegladanie stron, apl. biurowe) pow 3h

Ale jakim obciążeniu? Mogę go skonfigurować tak, że 3h pociągnie dla nic
nie robienia (z ekranem właczonym). Natomiast przy pracy (delphi/kilka
acrobatów, jakieś jeszcze inne badziewia, winamp) działa ~2 - góra 3h.
Ale jak odpalam NFS Underground to czasem i godziny nie pogram (z
drugiej strony 1204x768, wszystkie ustawienia graficzne na high i chodzi
płynnie ;))

> - elegancka, a na pewno solidna i trwala obudowe

No ma trwałą i elegancką obudowe.

> Wymaganai dosc duze, i znacznie ograniczaja liczbe modeli..

Teoretycznie tak, praktycznie - nie.

> Prosze o pomoc i wskazanie jakiegos solidnego laptopa spelniajacego te
> warunki, lub wypowiedzenie sie...

Ja wybrałem tego A7-111 i jestem zadowolony. Oprócz recovery cd (które
zresztą ominąłem i zrobiłem sobie normalną instalke windowsów) to laptop
jest bardzo fajny. Dodali też troche softu do konfigurowania wszystkiego
- począwszy od sterty profili (np masz max wydajność i jednym skrótem
zmieniasz kilka parametrów komputera, procesora i już masz ustawione na
max baterie) do odjeżdzania głowicami dysku przy wykryciu przechyłu
laptopa...

(...)
> pogooglowalem, znalazlem troche testow laptopow np na benchmark.pl czy na
> egielda.com.pl,, jednak wszedzie to sa tansze sprzety do 4000zl...
>
> Wiem na pewno ze nie chce kupowac zadnego Acer'a (po przykrych moich
> doswiadczeniach - 3 zjeb... laptopy - oraz kolegi - 1 psujacy sie i
> grzejacy)... i nie chcialbym niczego od HP w obudowie takiej jak z serii
> nx6110 (obecnia na takim pracuje - przyciski od touchpad szybko sie
> wytarly, bardzo slabej jakosci matryca, poza tym ok)

Laptopy z wyższej półki to zupełnie inna bajka niż to do 4k-5k zł. Mam
starą Toshibe (jakistam tańszy badziew) no i tego A7. I gdyby nie ten
napis Toshiba na panelu, to za cholere bym nie skojarzył tej firmy z tym
laptopem... zwłaszcza w kontekście tego starego (chyba satellite
1700-200 ale moge sie mylić).

--
Pozdrawiam                                       | _ \| __|/ __|/ __|
Paweł Konarski                                   |  _/| __|\__ \\__ \