Re: Odkurzcie radiatory :)

Autor: Grzegorz Z. <blogfiles_at_gazeta.pl>
Data: Tue 11 Jul 2006 - 01:21:40 MET DST

... ja właśnie w moim półtorarocznym systemie z Celeronem 2400 ustrojstwo
wymontowałem, wykąpałem, wyczyściłem i na świeżo wypastowałem ;-)

Temperatura procka przy robieniu archiwum 7-zipem dochodziła do 65 stopni i
procek się dławił. Teraz przy takiej samej operacji z trudem dochodzi do
49. W "stanie spoczynku" SpeedFan pokazuje 36 stopni. Jestem w szoku.
Ciekawe dlaczego w różnych "mądrych gazetach" dla "zwykłych użytkowników"
nie polecają raz na rok-półtora zanieść komputer do serwisu celem takiej
"operacji" - choć inne "dobre rady" powtarzają do znudzenia ?

Nie mam w konfiguracji żadnej "gorącej" karty graficznej - badziewnego
Gigabyte-owego Radeona 9250 oryginalnie nie wyposażanego w cooler. Poza tym
zasilacz Chieftec 400 z jednym wiatrakiem na dole plus dodatkowo jeden
wyciągający z tyłu na obudowie. Obudowa stara sprzed czterech lat, z dolnej
półki.

Jeżeli zatem - w te upały - ktoś się waha czy odkurzyć radiator czy też nie
- niech to zrobi, a jeśli się na siłach nie czuje niech to komuś zleci -
komputer dostanie "nowe życie" po takim zabiegu :)

Pozdrawiam.