Re: Notebook, serwis

Autor: Łabędź <labedzkim_at_tlen.pl>
Data: Fri 07 Jul 2006 - 08:49:44 MET DST

Artur Mariański napisał(a):
> pomijajac caly watek prosze Cie o jedna odpowiedz i zastanowienie sie
> nad nia:
> czy odbierajac z serwisu notebooka, w ktorym usterka zostala usunieta w
> przepisowym terminie, nic sie nie uszkodzilo, wszytko dziala jak
> powinno, nie ma dodatkowych rys, pekniec, po prostu jest dobrze
> wykonana uslyga serwisowa, to czy napiszesz na jakiekolwiek forum,
> grupe dyskusyjna, aby pochwalic ten serwi, czy po rpstu zunasz, ze
> zrobili to za co im sie placi ?
Owszem. Czytuję fora i biorę udział w topicach bez względu na to, czy
coś chcę skrytykować, czy pochwalić. Jeśli oddam kompa do serwisu i będę
zadowolony z usługi, to napiszę o tym w stosownym wątku. Co więcej -
podam też dokładne namiary na ten serwis, co z pewnością zadziała na
jego korzyść.

> A jak sie zachowasz w wypadku wystapienia wyzej wymienionych usterek
> stwierdzonych po odebraniu notebooka ?
Oprocz cialgego dalszego swoich praw z pewnoscia wspomnialbym o tym na
forum, jednak nie zaczynalbym specjalnie nowego topic'a. Niewatpliwie
znalazlby sie niejeden, do ktorego swoje spostrzezenia moglbym dopisac.
Podobnie zreszta w przypadku udanej naprawy.

> Mam nadzieje ze to przyblizylo Ci powod, dla ktorego w sieci sa same
> bluzgi, a nie ma pochwal.
Bycmoze masz racje. Powodem w takim wypadku sa ludzie udzielajacy sie na
forach. Ja naleze do tych osob, ktore napisza to, co jest prawda, bez
wzgledu na to, czy bedzie to krytyka, czy pochwala.

> I wez pod uwage, ze nawet mniej popularne marki maja sprzedaz roczna w
> okolicach 50-60 tys notebookow rocznie. Marek jest wiele, gwarancja
> obejmuje czesto 2 lata a wg. ostatnich statystyk (podanych na chocby
> www.benchmark.pl ) serwisuje sie okolo 15-20% sprzetu. To teraz to
> przelicz sobie, pomnoz, zsumuj i pomysl ile bluzgow by musialo istniec
> w sieci, jakby serwisy pracowaly tak jak uwazasz, ze pracuja.

Twoje argumenty sa jak najbardziej słuszne. Jednak nie do końca się
zrozumieliśmy. Ja nie zakładam z góry, że serwisy są złe. Będąc
świadomym do jakich przekrętów dochodzi w tym kraju, chcę się
zabezpieczyć przed oszóstwem. I to nie jest problem Panów Serwisantów.
Czy Ty jesteś taki łatwowierny, gdy wydajesz 5000 PLN? Gdybym reklamował
suszarkę do włosów za 50 PLN, nie wysyłałbym tego maila. Każdy człowiek
na ziemi ma respekt do pieniędzy, które ciężko zarobił i je wydaje.

Maciej