Re: zamiana P4 northwood na P4 M (chip sis 645 w lapku) - czy to mozliwe

Autor: <lestac_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 06 Jul 2006 - 22:27:29 MET DST

> Jaki to dokładnie laptop?
> Ja robiłem taką wymianę na chipsecie SIS650 i zamieniałem desktopowego
> Celerona na P4-M. Wszytko działa wyśmienicie. Ale sam chipset to nie wszystko
> jeszcze procka musi dobrze rozpoznawać BIOS.
>
> Kolejna spraw to zasilanie, musisz mieć możliwość zmiany zasilania procka z1,5
> jakie ma P4 northwood na 1,3V jakie ma P4-M.
> Jeżeli masz takie ustawienie np. zworką, to na 99% da się zamienić procki
> a jeżeli nie, to może być problem. Chyba, że laptop potrafi sam sobie zmienić
> ale w to wątpię - u mnie były zworki.

To Fujitsu Amilo d8820 i ma wlasnie desktopowego P4. Nie mam pojecia czy ma
zworki na plycie i czy mozna zmienic zasilania. Nie wiem tez czy Bios sam
rozpozna. Szukalem w sieci i nic nie znalazlem na ten temat. Moze zadzonic do
producenta i zapytac?

Oprocz zasilania i roznych FSB (obecny procek ma 533 a P4-M, ktorego chce
wsadzic 400) balem sie, ze moze nozki tych procesorow sa jakos inaczej
przyporzadkowane i w ogole nie ma szans na wystartowanie...

Na P4-M w sokecie 479 mozna za pomoca kawalka drutu wymusic FSB 533 - ciekaw
jestem, czy jest to mozliwe rowniez w podstawce 478..