Re: Matrox 32MB vs. FX5500 128 MB przez DVI - co ostrzejsze?

Autor: PAndy <pandrw_cutthis__at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 06 Jul 2006 - 20:35:49 MET DST

"kredytobiorca" <kredytobiorcaWYTNIJTO@op.pl> wrote in message
news:2fb9.00000197.44ad4f06@newsgate.onet.pl...

> Piszecie tak, jakby ten sygnał cyfrowy DVI wychodził z płyty głównej i
> tylko
> przechodził bez żadnej ingerencji przez k.grafiki. A tak nie jest. A
> skoro nie
> jest i przełazi przez układy k.grafiki - to te układy same w sobie
> mogą coś
> albo mniej albo bardziej popsuć lub poprawić.
> A to że teoretycznie coś tam, coś tam... - po prostu niektórzy widzą
> pewne
> rzeczy, inni nie widzą, inni są ślepi i też żyją itd.
> [...]

Po pierwsze uklad karty graficznej generuje sygnal ktory trafia do
mostka DVI i z niego jest wyprowadzany do zlacza.
Do DVI trafia sygnal ktory na karcie, w przetwornikach DAC zamieniany
jest z postaci cyfrowej na analogowa i wyprowadzany na zlacze VGA.
W przypadku monitorow stosujacych technologie LCD nie ma potrzeby
zamieniania sygnalu na postac analogowa bo sam sposob sterowania LCD
jest z natury cyfrowy (odcienie uzyskuje sie stosujac dosc zlozone
przetwarzanie sygnalu ale samo staerowanie ma charakter wybitnie
impulsowy)
DVI jest niskonapieciowym interfejsem roznicowym, zostal pomyslany w
taki sposob by zminimalizowac ryzyko pogorszenia jakosci sygnalu.
W przypadku DVI pogorszenie jakosci moze miec charakter wybitnie 1 lub
0, tam nie ma sygnalu analogowego w rozumieniu sytemow audio czy video.
Nie ma i nie moze byc mowy o minimalnej degradacji jakosci obrazu to
tyle praktyka...
I prosze naprawde bez demagogi - to ze jitter slychac w sygnale audio to
nie oznacza ze bedzie widac minimalna roznice sygnalu na monitorze LCD
gdy zrodlem bedzie karta tej czy innej firmy...
To jakby mowic ze woda pochodzaca z tej samej butelki, wlana do dwoch
szklanek rozniacych sie jedynie cena bedzie inaczej smakowac - i woda i
dane cyfrowe beda takie same z dokladnoscia do pojedynczego subpiksla...
I nikt nikomu nic nie wmawia - to wolny wybor w co kto chce wierzyc -
jedni wierza w ludziki na marsie inni w inne rzeczy...
ja mam oczy i wiem co widze zarowna na ekranie LCD jak i ekranie
porzadnego DSO...