Re: Niedrogi komp do projektowania CAD

Autor: radarek <pyton0_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 05 Jul 2006 - 10:16:12 MET DST

"Juliusz 'Julas' Gonera" <julas@no.junk.toya.net.pl> wrote in message
news:e8fo6q$874$1@inews.gazeta.pl...
> Na ile wiarygodny jest ten test: http://pclab.pl/art15696-1.html ?
> I gdzie się dowiedzieć, czy faktycznie większość popularniejszych
> programów CAD wykorzystuje architekturę dwurdzeniową?

Powiedzialbym ze jest w miare wiarygodny, ogolne tendencje sa dobrze
okreslone (w grach dual core praktycznie jeszcze bez przyspieszenia,
w pracy biurowej lepsza "plynnosc" i spora przewaga w programach
wielowatkowych typu 3d studio, finereader).
Autocad na pewno wykorzystuje:
http://images.autodesk.com/emea_apac_main/files/AutoCAD_2007_Questions_and_Answers.pdf
pkt 4.7
Prawdopodobnie inne programy tez, w sumie to wlasnie tego typu programy
daja sie banalnie rozlozyc na dwa watki. Wszystkie renderowania tak
samo - zobacz wyniki cinebench. Po prostu obraz sie dzieli na kilka czesci
i kazda sie robi oddzielnie.
Oczywiscie przytoczony test jest z pentium d 820, a nie 805, a uzyty
athlon to wersja z socket 939.
Pare ciekawych rzeczy jest tez w tym tescie:
http://twojepc.pl/artykuly.php?id=pentium_d_805&strona=1

> Do AsRocków i do Via nie mam zaufania. Generalnie bałbym się kupić płytę
> poniżej 300 zł. Dlatego wciąż ten zestaw z Pentium byłby o ponad 100 zł
> droższy. Ew. mógłbym wziąć tańszą kartę graficzną.

Ponizej plyt z chipsetem 945pl nie da sie zejsc w tym przypadku,
wiec rzeczywiscie zostaje 100zl drozszy.
Niestety nie znam sie na grafikach na tyle, zeby powiedziec czy
na pewno lepiej wziac mocniejsza grafike czy procesor do cad.
Na oko wychodzi ze 100zl na grafice to niewiele w porownaniu do
100zl za przejscie na dwurdzeniowca. W 2k sie pewnie zmiescisz
w innym sklepie niz komputronik.

> Na to już na szczęście znalazłem odpowiedź:
> http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&number=2&artpage=1855&articID=451

Jak widac, narazie kiepski moment na kupowanie, bo am2 ma maly wybor
chlodzenia.
Mozesz jeszcze rozwazyc mini typhoon (to samo co big, tylko miedziany, a
wiec z ta sama wydajnoscia, nieco mniejszy i kompatybilny z am2).

> Gdybym kupował komputer dla siebie to może bym dorzucił na taki bajer
> jak obudowa w całości z metalu, ale tacie nie będzie to robić różnicy. W
> Modecomie mogę zainstalować wentylator 92mm więc też nie powinno być tak
> głośno. A ten zasilacz Cooler Master taki dobry?

Przecietniak, ale ogolna cena obudowy + zasilacza + wentylatory w
komplecie
wydaje sie korzystna. Wiatraki sa 120/92mm z wiekszymi otworami w grilach
wiec bedzie mial ze 2x wydajniejsze chlodzenie przy takim samym halasie
od modecoma. Przod obudowy z aluminium tez troche daje bo nie wyglada na
zniszczony tak jak plastik od zarysowan.