Re: Niedrogi komp do projektowania CAD

Autor: Juliusz 'Julas' Gonera <julas_at_no.junk.toya.net.pl>
Data: Wed 05 Jul 2006 - 09:02:50 MET DST

radarek wrote:

> Oczywiscie nie da sie zaprzeczyc ze pentium d 805 bedzie wydzielal
> wiecej
> ciepla niz athlon, ale w stosunku cena/wydajnosc do renderowania imo
> bedzie duzo lepszy. Nie jest to jednak jakas "wielka grzalka" ktora
> wymaga wentylatora 5k rpm. Da sie wyciszyc znacznie mocniejsze zestawy.

Na ile wiarygodny jest ten test: http://pclab.pl/art15696-1.html ?
I gdzie się dowiedzieć, czy faktycznie większość popularniejszych
programów CAD wykorzystuje architekturę dwurdzeniową?

> Mozesz wziac plyte: http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=25677
> Jedyne co w niej kuleje to max 2GB ramu (chociaz sa 4 sloty).
> ew. http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=23378
> (obsluga ramu max 533mhz).
> albo: http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=20655
> tez ram max 2GB, sata1 (dla pojedynczego dysku bez znaczenia), pcie
> na grafike jest x4 (czyli tyle co agpx4) oczywiscie najlepsza cenowo :)

Do AsRocków i do Via nie mam zaufania. Generalnie bałbym się kupić płytę
poniżej 300 zł. Dlatego wciąż ten zestaw z Pentium byłby o ponad 100 zł
droższy. Ew. mógłbym wziąć tańszą kartę graficzną.

> Skoro satysfakcjonuje cie poziom halasu z modecoma to nie ma co
> sie bawic w ninje.

W Ninje faktycznie nie będę się bawił. Co do hałasu z Modecoma - może
akurat trafiłem na lepszy egzemplarz. Na stronie komputronika są tacy,
którzy sobie je chwalą bo są ciche i tacy, którzy mówią, że są głośne
(tak samo zresztą jest w przypadku Chiefteca).

> Inne mocowania, ale obilo mi sie o uszy ze do ninjy bedzie dorobione.
> Jezeli to prawda to bedzie do dokupienia za 10-20zl (sugeruje sie
> cenami mocowan thermalright xp-90 i reszty serii)
> Przy okazji: socket 940 jest pod opterony, i ma chyba inne mocowanie
> niz am2.

Na to już na szczęście znalazłem odpowiedź:
http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&number=2&artpage=1855&articID=451

> Musialbym poszukac testu, ale czytalem ze w tej generacji karty ati
> grzeja sie mocniej niz odpowiedniki nvidii. W sumie nie ma to jakiegos
> kolosalnego znaczenia, skoro nie bedziesz ekstremalnie wyciszal.
> Z tego co zrozumialem to wystarczy ci dwuslotowe chlodzenie wywiewajace
> za obudowe, gdybys bral pasywna karte, to troche by sie liczylo i
> musialbys
> wziac wentylator wywiewajacy na obudowe.

No właśnie mam zamiar brać pasywnie chłodzoną. Doświadczenie nauczyło
mnie, aby wystrzegać się małych wiatraków, więc wolę wziąć pasywnie
chłodzoną i dokupić wiatrak do obudowy.

> Jest w wersji silver, podalem ta bo byla od razu z zasilaczem. Nad
> modecomem
> ma przewage w postaci otworow na wieksze wentylatory (przy takim samym
> przeplywie powietrza mniej halasu) i aluminiowy przod (kontra plastik
> abs
> w modecom).

Gdybym kupował komputer dla siebie to może bym dorzucił na taki bajer
jak obudowa w całości z metalu, ale tacie nie będzie to robić różnicy. W
Modecomie mogę zainstalować wentylator 92mm więc też nie powinno być tak
głośno. A ten zasilacz Cooler Master taki dobry?

> Kupilem takiego do starego komputera i wyje glosno. Moze byc w
> ostatecznosci,
> ale nie daloby sie przy nim spac.

Spać przy nim nikt nie będzie, chodzi o komfortową pracę. Poza tym może
faktycznie trafił Ci się gorszy egzemplarz.

> Imho lepszy, ale tego modelu nie uzywalem. Posiadam blizniaczy model
> robiony przez poprzedniego producenta zasilaczy dla chiefteca i jest
> sporo lepszy od modecoma.

To przypuszczalnie zaryzykuję chociaż słyszałem, że Chieftec się
ostatnio pogorszył. Wygląda solidnie no i wiatrak 120mm nie powinien
dużo hałasować.

--
  (__||___||__)|_|_||___) @toya.net.pl | ICQ: 64994211