Re: Niedrogi komp do projektowania CAD

Autor: -=RapidHail=- <dyskus_at_usun.to.epf.pl>
Data: Tue 04 Jul 2006 - 11:58:58 MET DST

Użytkownik "Juliusz 'Julas' Gonera" <julas@no.junk.toya.net.pl> napisał w
wiadomości news:e8c4ff$ev1$1@inews.gazeta.pl...
> Witam,
>
> Niedługo będę składał komputer do zastosowań CAD (w tym również rendering 3D)
> dla ojca. Aktualnie korzysta on z Celerona 433 więc czego bym nie wybrał to
> skok wydajnościowy będzie ogromny. Tak czy inaczej, chcę dobrać jak najlepszą
> konfigurację w okolicach 2000 zł. Zależy mi przede wszystkim na stabilności i
> ciszy, a potem na wydajności. Wymyśliłem już wstępny zestaw, ale nie jestem na
> bieżąco ze sprzętem, więc mam parę pytań.

Napierw może powiedz dokłądnie co to za CAD będzie. Bo dla znających temat to
IMHO nic to im nie mówi :-) (Dla mnie to jedynie rodzaj oprogramowania)
Jeżeli będą to parametryczne systemy CAD z możliwością renderowania w locie
poprzez OpenGL lub za pomocą śledzenia promieni światła, to warto zastanowić się
nad kupnem karty graficznej, którą można programowo (lub sprzętowo) zmienić na w
przypadku NVidii - Quadro lub Radeona - FireGL. Jeżeli chodzi o procesor to
dwurdzeniowy. Pamięć... Ja robiłem projekt co zajmował 750MB pamięci, a teraz
robię ze 2 razy większy ;) Więc przydało by się 2GB. W przypadku AutoCAD'a nie
wiem co bardziej będzie wykorzystywane, nie robię na nim projektów 3D ^^ a 2D to
po co renderować :D