Re: Niedrogi komp do projektowania CAD

Autor: radarek <pyton0_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 04 Jul 2006 - 19:37:47 MET DST

"Juliusz 'Julas' Gonera" <julas@no.junk.toya.net.pl> wrote in message
news:e8dfao$rrb$1@inews.gazeta.pl...

> http://www.benchmark.pl/r.php?file=http://www.benchmark.pl/artykuly/testy/przeglad_procesorow2005/strona-11.html
> Tu jednak wypada nieco gorzej od Athlona.

Nie bralbym powaznie testu na roznych coolerach, na dodatek takiego w
ktorym
dwurdzeniowce w tej samej technologii wychodza na chlodniejsze od
odpowiednich
jednordzeniowcow (!). Pomijam bledy zawarte w oznaczeniach procesorow.
Jest to jedynie dobry przyklad na to, ze temperatura nie jest
parametrem
do oceny "grzania sie" procesora.
Oczywiscie nie da sie zaprzeczyc ze pentium d 805 bedzie wydzielal
wiecej
ciepla niz athlon, ale w stosunku cena/wydajnosc do renderowania imo
bedzie duzo lepszy. Nie jest to jednak jakas "wielka grzalka" ktora
wymaga wentylatora 5k rpm. Da sie wyciszyc znacznie mocniejsze zestawy.

Mozesz wziac plyte: http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=25677
Jedyne co w niej kuleje to max 2GB ramu (chociaz sa 4 sloty).
ew. http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=23378
(obsluga ramu max 533mhz).
albo: http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=20655
tez ram max 2GB, sata1 (dla pojedynczego dysku bez znaczenia), pcie
na grafike jest x4 (czyli tyle co agpx4) oczywiscie najlepsza cenowo :)

> Niestety, tacie zależy na jak najszybszym zakupie.

Klops, bo za dwa tygodnie premiera nowej architektury intela
i procesory na pewno poleca w dol, i to glownie dwurdzeniowce i
celerony.

> Myślałem wtedy też o dodatkowym wiatraku w obudowie. Ale może faktycznie
> nie ma sensu.

Skoro satysfakcjonuje cie poziom halasu z modecoma to nie ma co
sie bawic w ninje.

> Chodzi o ten: http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=19610 ?

Tak.

> Nasunęło mi się kolejne pytanie: Czy zarówno ten wentylator jak i Arctic
> Cooling Freezer 64 Pro dają się zamontować na podstawce AM2?

Inne mocowania, ale obilo mi sie o uszy ze do ninjy bedzie dorobione.
Jezeli to prawda to bedzie do dokupienia za 10-20zl (sugeruje sie
cenami mocowan thermalright xp-90 i reszty serii)
Przy okazji: socket 940 jest pod opterony, i ma chyba inne mocowanie
niz am2.

> Radeon mocniej się grzeje? Mój 9600Pro (wiem, to już staroć) ma
> badziewny radiator (Sapphire) i wentylator na spowolnionych obrotach, a
> i tak nie jest gorący.

Musialbym poszukac testu, ale czytalem ze w tej generacji karty ati
grzeja sie mocniej niz odpowiedniki nvidii. W sumie nie ma to jakiegos
kolosalnego znaczenia, skoro nie bedziesz ekstremalnie wyciszal.
Z tego co zrozumialem to wystarczy ci dwuslotowe chlodzenie wywiewajace
za obudowe, gdybys bral pasywna karte, to troche by sie liczylo i
musialbys
wziac wentylator wywiewajacy na obudowe.

> Tylko że wolałbym jakąś prostszą i najlepiej nie czarną. Czy znalazło by
> się coś w rozsądnej cenie spełniającego te kryteria?

Jest w wersji silver, podalem ta bo byla od razu z zasilaczem. Nad
modecomem
ma przewage w postaci otworow na wieksze wentylatory (przy takim samym
przeplywie powietrza mniej halasu) i aluminiowy przod (kontra plastik
abs
w modecom).

> Mam w jednym kompie MC-300 i aż taki głośny mi się nie wydaje. Opinie
> użytkowników też są pochlebne

Kupilem takiego do starego komputera i wyje glosno. Moze byc w
ostatecznosci,
ale nie daloby sie przy nim spac.

> (http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=19656). Chociaż zastanawiałem
> się jeszcze nad Huntkeyem. Zależy mi na tym, aby na zasilacz nie wydać
> więcej niż 150 zł.
> A może ten? http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=17203

Imho lepszy, ale tego modelu nie uzywalem. Posiadam blizniaczy model
robiony przez poprzedniego producenta zasilaczy dla chiefteca i jest
sporo lepszy od modecoma.