Re: Niedrogi komp do projektowania CAD

Autor: Juliusz 'Julas' Gonera <julas_at_no.junk.toya.net.pl>
Data: Tue 04 Jul 2006 - 12:19:04 MET DST

radarek wrote:

> Do renderowania chyba lepiej sie sprawdzaja dwurdzeniowce, a
> w takiej cenie jest pentium d 805, warto sie nad tym zastanowic.

395 zł za AMD vs 511 zł za Intela. Chyba że mógłbym wtedy kupić tańszą
płytę główną. Nie mam w ogóle rozeznania w płytach pod procesory Intela.

> Z chlodzeniem nie bedzie problemu, bo czestotliwosci sa niskie.

http://www.benchmark.pl/r.php?file=http://www.benchmark.pl/artykuly/testy/przeglad_procesorow2005/strona-11.html
Tu jednak wypada nieco gorzej od Athlona.

> Jesli nie potrzebujesz tego komputera na teraz, to jednak
> lepiej bedzie sie wstrzymac miesiac/dwa na spadki cen, bo
> moze sie okazac ze x2 3800+ bedzie sie bardziej oplacac.

Niestety, tacie zależy na jak najszybszym zakupie.

> Imho niespecjalnie, poniewaz nie chlodzi okolic procesora - regulatorow
> napiecia, pamieci, chipsetu. Tak samo jak wiekszosc zestawow "tower".

Myślałem wtedy też o dodatkowym wiatraku w obudowie. Ale może faktycznie
nie ma sensu.

> Skoro jeszcze masz starego celerona to pewnie i od tego sprzetu
> bedziesz wymagac sprawnosci przez wiele lat, wiec lepiej wziac np.
> big typhoona.

Chodzi o ten: http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=19610 ?
Nasunęło mi się kolejne pytanie: Czy zarówno ten wentylator jak i Arctic
Cooling Freezer 64 Pro dają się zamontować na podstawce AM2?

> Co do grafiki, to wzialbym jak najslabsza ze wzgledu na wydzielanie
> ciepla, czyli raczej ktorys geforce.

Radeon mocniej się grzeje? Mój 9600Pro (wiem, to już staroć) ma
badziewny radiator (Sapphire) i wentylator na spowolnionych obrotach, a
i tak nie jest gorący.

> Obudowe modecoma bym wymienil na taka:
> http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=23475
> czemu? bo zawiera zasilacz + wiatrak i znajac zycie ma lepsze
> otwory wentylacyjne (modecom ma prawie zawsze 90% zasloniete,

Tylko że wolałbym jakąś prostszą i najlepiej nie czarną. Czy znalazło by
się coś w rozsądnej cenie spełniającego te kryteria?

> bo nie robi grila tylko wycina blache). No i zasilacz
> modecom - noisekiller to prawda, zabija swoim halasem
> wszystkie inne :) Do takiego zasilacza juz naprawde nie
> warto ninjy brac, kompletnie sie nie nadaje do wyciszonego
> komputera.

Mam w jednym kompie MC-300 i aż taki głośny mi się nie wydaje. Opinie
użytkowników też są pochlebne
(http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=19656). Chociaż zastanawiałem
się jeszcze nad Huntkeyem. Zależy mi na tym, aby na zasilacz nie wydać
więcej niż 150 zł.
A może ten? http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=17203

--
  (__||___||__)|_|_||___) @toya.net.pl | ICQ: 64994211