Re: DDR2 czy DDR?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Tue 04 Jul 2006 - 14:21:43 MET DST

qwerty <qwerty01@poczta.fm> wrote:

> fakt, ale do czasu. Pewnie jak będą gry na DirectX10, to będą wymagać
> tej karty. Jestem za postępęm, ale jeśli jest wzrost wydajności, a nie
> chwyt marketingowy.

            Z DX10 to bedzie co innego. O ile dobrze zrozumialem przebakiwania
Microsoftu DX10 ma byc tylko pod MS Vista. Pod Win2k czy XP MS nie planuje
wydania z powodu podobno innego modelu sterownikow (IMHO to jest sciema
majace promowac tego przebajerowanego, ociezalego gniota jakim jest MS
Vista, ktorego posiadacze XP pewnie przez pierwsze 2-3 lata nie chcieliby
dotykac jesli chodzi o zmiane systemu, a nie kupno nowego komputera z
systemem preinstalowanym. Sam uzywam win2k i jakos nie widze do tej pory
powodu do przesiadki na XP, mimo ze to juz 4 lata od premiery.
Jak sie chce to problem z odmiennym modelem sterownikow mozna rozwiazac -
przypomne tylko ze DX9 jest zarowno pod WIN NT5.x jak i male win 4.xx
(win9x/ME) gdzie roznica modelu sterownikow jest chyba wieksza niz w
przypadku XP i Visty - w koncu opartych na jadrze NT.
O ile bez takich gniotow jak IE7 mozna spokojnie zyc, to bez DX10 w
przypadku gier ktore niedlugo powstana juz nie za bardzo. Raz ze MS
wypchnie swoj kolejny OS, ktory nie moze sie narodzic, ktorego rynek za
bardzo nie chce (jakos nie widze przebierania nogami z niecierpliwosci i
oznak buntu z powodu kolejnych opoznien juz chyba o prawie 2 lata),
natomiast producenci sprzetu wrecz przebieraja nozkami na haslo Vista +
DX10: porownaj sobie wymagania oficjalne XP i Visty. Teraz pod win2k/XP
standardem przy zastosowaniu PC rowniez do gier jest 1 GB, co bardziej
wypasione maszyny zaczynaja miec po 2 GB RAM. Przy Viscie i bardziej
wymagajacych gierkach pewnie trzeba bedzie niedlugo procesora z indeksem
odpowiadajacym P4 ~4-5 GHz, 4 GB RAM i zupelnie nowej karty graficznej DX10
za kolejne 1-2k zl do przyjemnego pogrania. Puchlina oprogramowania
i pazernosc na pamiec w tym OSie jak wynika z testow jest ogromna: to z
gierek co przy 1 GB na XP spokojnie dziala, przy Viscie swappuje i zwalnia.
Przy takim podejsciu to ja przestaje sie dziwic ze coraz wiecej giercmanow
po prostu inwestuje w konsole.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl