Re: Niedrogi komp do projektowania CAD

Autor: radarek <pyton0_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 04 Jul 2006 - 09:35:46 MET DST

"Juliusz 'Julas' Gonera" <julas@no.junk.toya.net.pl> wrote in message
news:e8c4ff$ev1$1@inews.gazeta.pl...
> Pierwsze pytanie dotyczy procesora. Czy Athlon to dobry wybór? Druga
> sprawa to płyta do niego, czy jest to wystarczający model (poza
> zastosowaniami CAD komputer ma służyć jedynie do przeglądania

Do renderowania chyba lepiej sie sprawdzaja dwurdzeniowce, a
w takiej cenie jest pentium d 805, warto sie nad tym zastanowic.
Z chlodzeniem nie bedzie problemu, bo czestotliwosci sa niskie.
Jesli nie potrzebujesz tego komputera na teraz, to jednak
lepiej bedzie sie wstrzymac miesiac/dwa na spadki cen, bo
moze sie okazac ze x2 3800+ bedzie sie bardziej oplacac.

> Internetu)? Mam też wątpliwości odnośnie pamięci. Wyżej taktowane DDR2
> są bardzo drogie, natomiast nie jestem pewien zysku w wydajności.

Zysk z samych pamieci jest niewielki, imo nie oplaca sie kupowac
drozszych ddr2 narazie, chyba ze do oc.

> Moja ostatnia wątpliwość dotyczy chłodzenia. Czy warto zainwestować w
> Scythe Ninja Plus?

Imho niespecjalnie, poniewaz nie chlodzi okolic procesora - regulatorow
napiecia, pamieci, chipsetu. Tak samo jak wiekszosc zestawow "tower".
Skoro jeszcze masz starego celerona to pewnie i od tego sprzetu
bedziesz wymagac sprawnosci przez wiele lat, wiec lepiej wziac np.
big typhoona.

Co do grafiki, to wzialbym jak najslabsza ze wzgledu na wydzielanie
ciepla, czyli raczej ktorys geforce.
Obudowe modecoma bym wymienil na taka:
czemu? bo zawiera zasilacz + wiatrak i znajac zycie ma lepsze
otwory wentylacyjne (modecom ma prawie zawsze 90% zasloniete,
bo nie robi grila tylko wycina blache). No i zasilacz
modecom - noisekiller to prawda, zabija swoim halasem
wszystkie inne :) Do takiego zasilacza juz naprawde nie
warto ninjy brac, kompletnie sie nie nadaje do wyciszonego
komputera.