Re: Niedrogi komp do projektowania CAD

Autor: Juliusz 'Julas' Gonera <julas_at_no.junk.toya.net.pl>
Data: Tue 04 Jul 2006 - 11:39:14 MET DST

Krzysztof Rynkowski wrote:

> To wg mnie, postaw na sprawdzoną,
> gruntownie przetestowaną
> i chłodną (cichą) platformę - S939

Tak, tylko uwzględniając plany AMD to pewnie niedługo nie będzie już jej
w sprzedaży i np. nie dokupię RAM-u, gdy zajdzie taka potrzeba.

> http://tinyurl.com/ma7oa
> (naciśnij na link - po prawej na dole - temperatura)

Nie widzę tam nic o wpływie AM2 na temperaturę.

> (...)
> Poczytaj problemy z tą płytą jednego z użytkowników
> http://forum.chip.pl/viewtopic.php?t=5282
> Takie i podobne "niespodzianki" zawsze
> mogą występować w nowo wprowadzanym
> sprzęcie.

Tam właściwie nie ma konkretnych problemów tylko zmartwienie wysoką
temperaturą. Oczywiście, jest to też argument za tym, aby wybrać inną
płytę. Czy któraś z tych byłaby lepsza?
Asus M2N-E nForce 570 Ultra 412 zł
Gigabyte GA-M55SLI-S4 nVidia nForce 550 SLI 379 zł
SLI nie zamierzam używać (to chyba działa tylko z kartami nVidii, tak?),
ale ta z chipsetem 550 jest tańsza. Na stronie nVidii nie mogłem
doszukać się różnic między poszczególnymi chipsetami.

> Szkoda kasy - został bym przy sprawdzonym DDR i S939,

Jak już mówiłem, obawiam się, że wkrótce mogą zniknąć.

> skoro przez tyle czasu wystarczał Wam Celeron 433.

Nie ma co tak na to patrzeć. Mógłby przecież wystarczyć i kolejne kilka
lat - w końcu jest stabilny i działa. Tylko że głupie zminimalizowanie
okna z AutoCAD-em i przywrócenie go może zająć z pół minuty.

> BTW - skąd źródło cen - jakieś wszystko drogie.

Z Komputronika sprzed 2 tygodni, pewnie się pozmieniały.

--
  (__||___||__)|_|_||___) @toya.net.pl | ICQ: 64994211