Re: zestawienie procesorow - gdzie ?

Autor: Robert Drózd <rdrozd_at_yes.iq.wytnijto.pl>
Data: Mon 03 Jul 2006 - 21:55:22 MET DST

Radosław Sokół napisał:

>Nierealne. Każdy model procesora jest najlepszy w jednego
>typu zadaniach, a marny w innego typu zadaniach. Dlatego
>robi się raczej benchmarki porównawcze 2 czy 3 rodzin
>układów w np. 10 różnych zastosowaniach. Takie zbiorcze
>tabele byłyby w efekcie zbyt duże i zbyt mało aktualne,
>by być przydatnymi.

Parę miesiecy temu przeglądałem taką książeczkę z O'Reillego:
"Repairing and Upgrading Your PC".

I tam padła konkluzja:

1. Wśród najtańszych procesorów (do $125, ceny amerykańskie) AMD będzie
nieco lepsze.

2. Między $125 i $250 różnice są niewielkie, niezauważalne dla
normalnego człowieka.

3. Powyżej $250 Intel sprzedaje procesory bardziej opłacalne, wprawdzie
AMD ma najszybsze w tym segmencie, ale dają na nie nieuzasadnione ceny.

No i że wiele benchmarków to myślenie życzeniowe i marketing.

If you allow us to choose the benchmark tests, for example, we can
"prove" that a $150 AMD processor is faster than a $1,000 Intel
processor. But by choosing different benchmark tests, we can just as
easily "prove" that a $150 Intel processor is faster than a $1,000 AMD
processor.
<<

r.

--