Re: zmiana procesora

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Mon 03 Jul 2006 - 21:11:58 MET DST

Pawel <naicsokCUT@op.pl> wrote:

> Subject: zmiana procesora

            Chyba praktycznie calego sprzetu przy postawionym pytaniu. Ale o tym
pozniej.

> Mam obecnie bartona 2500 na MSI 6712 z ATI 9200 (oraz 1 GB RAM 400 MHz;
> Maxtor 7200 8MB, 160 i 80 GB)
> i mam zamiar dokonac wymiany na pentium 4 z
> http://shift.sklep.pl/index.php?t=w&id=6537&idk=39
> oraz plyte glowna i karte graficzna.

            BEZ SENSU.

Na zmianie komponentow zawsze sie traci, P4 2,8 nie jest specjalnie
wydajniejsze od Bartona, zwlaszcza jesli sie go podkreci na 3200+ o co CPU
przy tych pamieciach sie prosi. Jesli zmieniac na intela to na najnowsze,
drogie CPU (stac Cie) albo rozsadniej na S939 + A64 3000+ -> ta ostatnia
platforma pokazuje pazurki szczegolnie w grach, swietnie sie podkreca, nie
grzeje sie za bardzo (przy takiej temperaturze jak teraz to istotne) oraz
nie kosztuje majatku. Spora zaleta w stosunku do nowszego, ale wcale jak na
razie nie wydajniejszego AM2 jest mozliwosc zachowania dotychczasowej
pamieci.

> 1.Czy warto to robic biorac pod uwage tylko granie w nowsze gry wymagajce
> lepszej grafiki?

            NIE. Zmien sama grafike, bo nie CPU a R9200 jest kula u nogi.

> 2.Plyte z jakim chipsetem do 250-350 zl?
> 3.Jaka grafika polecacie tak do 200-350 zl?

            Za LACZNA kwote albo niewiele mniejsza kupisz przyzwoita [bez
szalenstw] grafike do gier na poziomie X1600 PRO / GF6600GT-6800 lub nawet
cos z GF7xxx. Problem jest taki ze przez ta kretynska przesiadke na PCI-E
inwestowanie w grafike AGP wiekszych pieniedzy jest bezcelowe, no chyba ze
nastepna plyta to bedzie cos podobnego do Asrocka 939 DUAL SATA2. No chyba
ze mozesz sobie pozowlic od razu na przesiadke na S939 + A64, ale wtedy
trzeba liczyc ~550-600+ zl na grafike. Inna sprawa ze nie szkoda takiej
pogody na granie? Nie lepiej jechac nad wode, pojezdzic na rowerze itp.
niz sleczec przed komputerem a w sprzet zainwestowac na jesieni?

> 4.Za ile moge sie pozbyc dotychczasowego sprzetu:plyta+proc+grafika?

            Za tyle ile jest sklonny dac nabywca. Poprzegadaj sobie srednie ceny
uzywanych czesci na Allegro bo na gieldzie w skupie dostaniesz grosze.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl