Re: Commodore 64 a C64

Autor: Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl>
Data: Fri 30 Jun 2006 - 16:14:25 MET DST

Dnia 2006-06-29 19:36:48, encja *PAndy* wymodziła przez port 119 co
następuje:

> CPC464, 664, 6128 mialy wlascwie grafike typu CGA, kontroler ten sam
> MC6845, podobne mozliwosci, wlascwie-prawie binarna kompatybilnosc
> (jesli chodzi o grafike)...

Fakt, nie wiedziałem, sprawdziłem. Ale to tylko układ CRT,
wykorzystywany w wielu kartach graficznych.. A organizacja pamięci,
BIOS, tryby pracy...? Mocno naciągana ta "prawie binarna kompatybilność"

> A CPC mialy Z80 i 64KB RAM minimum wiec na upartego daloby sie odpalic
> na nim C/PM wiec stosujac kryteria autora listu na ktory odpowiadam
> znacznie blizej im do IBM PC niz wspomnianemu C128.

Jak już napisano - C128 D i bez D (miałem oba, co prawda nie tak
wypasione, jak Sandera, ale też sporo gratów do nich) posiadały Z80 jako
dodatkowy procesor, i były pod CP/M zgodne z Amstrad/Schneider CPC.

--
pozdro...
[ |>|>|> sprocket  |   sprocket@sys.BezSpamu.pl    ]