Re: Commodore 64 a C64

Autor: PAndy <pandrw_cutthis__at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 30 Jun 2006 - 18:03:23 MET DST

"Rafał Bartoszak" <sprocket@sys.BezSpamu.pl> wrote in message
news:1lbkhi1tf5pas.1m27iaxsh4n25$.dlg@40tude.net...
> Dnia 2006-06-29 19:36:48, encja *PAndy* wymodziła przez port 119 co
> następuje:

> Fakt, nie wiedziałem, sprawdziłem. Ale to tylko układ CRT,
> wykorzystywany w wielu kartach graficznych.. A organizacja pamięci,
> BIOS, tryby pracy...? Mocno naciągana ta "prawie binarna
> kompatybilność"

To prymitywny uklad - konwersja grafiki z CGA odbywala by sie
praktycznie 1:1, podobnie byloby z procedurami itd... dla mnie prawie
binarna kompatybilnosc to mozliwosc przeniesienia bitmapy i wyswietlenia
jej praktycznie bez konwersji...

> Jak już napisano - C128 D i bez D (miałem oba, co prawda nie tak
> wypasione, jak Sandera, ale też sporo gratów do nich) posiadały Z80
> jako
> dodatkowy procesor, i były pod CP/M zgodne z Amstrad/Schneider CPC.

Ale mowie o tym ze sama mozliwosc odpalenia CP/M nie czyni uzasadnionego
porownywania 128D do IBM PC... w ten sposob patrzac blizej juz do IBM PC
wspomnianemu CPC464,664,6128...