Re: Jak długo można bez szkody dla komputera?

Autor: JaromirD <rydberg_at_q2.pl>
Data: Fri 30 Jun 2006 - 13:32:02 MET DST

-= wrote:

> Witajcie!
>
> Zdarzało mi się mieć uruchomiony komputer do 24-26 godzin,
> ale teraz czeka mnie, przez własną głupotę, odzyskanie hasła
> do archiwum RAR. Czy bez szkody dla komputera może on
> pracować parę, paręnaście dni?

Wbrew temu co tu napisali inni - częściowo słusznie zresztą - komputer NIE
może pracować cały czas. Lub nieco ściślej, może - ale bez dysku twardego.
Kilka lat temu (2-3) wyszły na jaw informacje, że specyfikacje dysków
twardych IDE nie przewidują ciągłej ich pracy lecz tylko w "trybie
biurowym" tzn. 8 h pracy i wyłączamy do następnego dnia. Do pracy ciągłej -
głównie w serwerach - przeznaczone są przede wszystkim dyski SCSI.
Oczywiście zaraz odezwą się tacy, którym komputery działają dłuuuugo, albo i
jeszcze dłużej i nic ich twardym dyskom się nie stało. To mogą się tylko
cieszyć. Generalna zasada jest taka: dyski IDE nie są przeznaczone do pracy
ciągłej bo nie do takiego typu obciążenia zostały zaprojektowane. Co nie
znaczy, że nie możesz tego robić. W końcu skrócenie "czasu życia" dysku z
np. 3 lat do 2 nie ma aż takiego wielkiego znaczenia (jeśli robi się kopie
zapasowe). Miej tylko świadomość, że rządzi tutaj statystyka i że Twój dysk
może być tym, który wytrzyma 2 lata nieprzerwanej pracy, jak i tym, który
padnie po pół roku (lub nawet wcześniej).

JaromirD

--
Odpowiadając zamień "q" na "o".