Re: czy istnieje mozliwosc zaminowania dysku twardego? wiem smieszne ale mam narazie tylko takie pytanie :P

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Wed 28 Jun 2006 - 15:33:58 MET DST

fnek napisał(a):

> wywalał kompa przez okno jak tylko usłayszał co sie dzieje <lol>
> szkoda ze mnie tam nie było to bym go drapna i do domciu :P

Głupota... Jeśli już, to lepiej dyskiem rzucić o bruk z piętra. :P
Nie dosyć, że mniejsza strata, znacznie mniejsza, to jeszcze wyrzucając
kompa zwiększa się prawdopodobieństwo, że reszta "bebechów" zadziała jak
konstrukcja zgniatanego samochodu, chroniąca pasażerów i danym zapisanym
na dysku nic się nie stanie.
Zresztą samo wyrzucenie dysku też nie na wiele może się zdać. Słyszałem,
że dane można skasować permanentnie albo wielokrotnie nadpisując, albo
traktując dysk polem magnetycznym o odpowiedniej charakterystyce, albo
właśnie fizycznie eliminując talerze. ;)
Niektórym jednak wydaje się, że Shift+Delete, ewentualnie Format C:
załatwia sprawę. :P

Słyszałem już wiele historii o odzyskiwaniu danych i obawiam się, że
rzucanie dyskiem, wyrzucenie go z okna itp. uczyni go bezużytecznym dla
użytkownika, ale przynajmniej duża część danych będzie dalej nienaruszona.

# /George Orwell - Rok 1984/