Re: 64 bity ??

Autor: mpx <mpx_at_hoga.pl>
Data: Wed 28 Jun 2006 - 15:26:52 MET DST

> Czy procesor 64 bitowy (Dajmy na to amd lub intel)
> bedzie wykorzystywany jako procesor 64 bitowy wraz z jego pelnymi
> mozliwosciami
> jesli system jest 32 bitowy (bo rozumiem ze zwykle xp sa 32) i czy w ogole

Nie, podstawą jest system 64 bitowy. Dopiero mając taki system możesz
uruchamiać programy 64 bitowe. Windows, Linux i Solaris mają wersje 64
bitowe.

> sa
> aplikacje typu: programy graficzne, mulitmedialne, gry ktory wykorzystuja
> 64 bitowe procesory

Tak. 64 bitowość przydaje się w programach multimedialnych, w których dane
często przekraczają te 2GB/proces. Popatrz np. tutaj:

http://www.lostcircuits.com/cpu/panorama/

http://www.linuxhardware.org/article.pl?sid=05/02/24/1747228

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=1959&page=25

Dodatkowo AMD64 daje 8 dodatkowy rejestrów, które przydają się w zadaniach
typu obliczenia naukowe:

http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=xpx64&page=11

Gier jest mało, słyszałem tylko o 64 bitowym FarCry, Shadow Ops: Red
Mercury i paru innych. Zasadniczo nie ma różnicy między 32 bitowymi i 64
bitowymi grami.