Re: 64 bity ??

Autor: uC <uC_at_blabla.bla>
Data: Tue 27 Jun 2006 - 19:41:18 MET DST

"Cezar Ponti" <pegazzzwywal@poczta.fm> wrote in message
news:e7rc0j$cmq$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> Czy procesor 64 bitowy (Dajmy na to amd lub intel)
> bedzie wykorzystywany jako procesor 64 bitowy wraz z jego pelnymi
> mozliwosciami
> jesli system jest 32 bitowy (bo rozumiem ze zwykle xp sa 32) i czy w ogole
> sa
> aplikacje typu: programy graficzne, mulitmedialne, gry ktory wykorzystuja
> 64 bitowe procesory
> a jesli sa takie to jakie to programy/gry i jesli sa to po jaka cholera sa
> skoro praktycznie systemow
> 64 bitowych nie ma a jak pewnie sa jakies specjalne (o ktorych nie wiem)

Ja pracuje na codzien na Win XP Pro x64. Programow jest duzo, aczkolwiek na
razie w wiekszosci specjalistyczne i to zazwyczaj takie ktore potrzebuja
>4GB pamieci. Korzystam np. z 64bitowego Matlaba. XP ma 64 bitowego IE i OE,
so programy np. do obliczen w elektromagnetyzmie itd.

Jezeli system i/lub aplikacja sa 32bitowe to nie bedzie mozna zaadresowac
wiecj niz 4GB RAMu (2^32). Dodatkowo procesor bedzie korzystal z o polowe
mniejszej liczby rejestrow GPR (General Purpose Registers, 8 zamiast 16) i
tylko z ich pierwszych 32 bitow oraz z 8 rejestrow XMM dla SSE/2/3 zamiast
16. Zwlaszcza wieksza liczba rejestrow wewnetrznych dla 64 bitow moze (i ma)
ogromne znaczenie dla szybkosci dialania programow.

Najwiecej zastosowan pod AMD64/Intel EM64T jest na platformie Linux i
Solaris, sa to glownie serwery wszelakiej masci i systemy obliczeniowe.

Co do gier to pod XP x64 spokojnie odpalam Dooma3 (32bitowego) i chodzi bez
problemow, moze o 1-2% wolniej niz pod zwyklym XP (pewnie przez emulacje
WoW - Windows-on-Windows).

Pozdrawiam,

--
uC