Re: Wydajność GPU - zestawienie ?

Autor: PAndy <pandrw_cutthis__at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 27 Jun 2006 - 17:05:48 MET DST

"Radek D" <radek997@poczta.onet.pl> wrote in message
news:e7rdji$lor$1@news.onet.pl...
> To znam

> Co to FPU ? - chciałeś napisać CPU ?

FPU to FPU a nie CPU

> Tylko nie nie chodzi o wydajność Pixel Shaderów i innych dodatków ale
> o czystą
> moc jaką dysponuje GPU (czyli procesor graficzny a nie nie cała
> karta).
>
> Nie wszystkie operacje wykorzystują dodatkowe jednostki wchodzące w
> skład karty
> graficznej.

Popatrz na architekture wspolczesnych GPU - to sa struktury typu
SIMD/MIMD (MIMD raczej bardzo uproszczone)

> Potrzebne mi jest właśnie porównanie mocy jaką dysponuje GPU by mieć
> wyobrażenie
> co do tych najprostszy operacji gdzie liczy się tylko moc obliczeniowa
> a nie ilość jednostek
> teksturujących
> A tą wyraża się w FLOP'sach - co nie ?

GPU nie musi wspierac operacji zmiennoprzecinkowych - mozliwe jest
wykonanie kompletu obliczen na liczbach staloprzecinkowych...
Nie spotkalem sie z zestawieniem o jakim mowisz - musialo by ono
uwzgledniac roznice w architekturach GPU, bazowac na wyliczeniu
teoretycznej/rzeczywistej wydajnosci jednostek no i zakladac ze
jednostki arytmetyczne maja charakter zblizony do FPU pod wzgledem
filozofii dzialania...
Wydaje mi sie ze powinna zainteresowac Cie strona
http://www.gpgpu.org/ - w opracowaniach dostepnych na stronie projektow
mozesz miec analizy wydajnosci ukladow...