Re: lekki NTG - płyta DVD (proszę o opinię)

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Tue 27 Jun 2006 - 12:14:35 MET DST

Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl> wrote:

> Przepraszam za NTG, są niby na usenecie grupy poświęcone nagrywaniu płyt
> CD i DVD ale z własnego doświadczenia wiem, że nikt tam nie siedzi i
> otrzymanie odpowiedzi graniczy z cudem, a jeśli już, to zwykle ktoś
> raczy tam zajrzeć i odpisać nawet po upływie kilku tygodni, a tutaj z
> całą pewnością znajdzie się ktoś, kto będzie znał odpowiedź na moje
> pytanie,

            Kiedys istanial serwer news.cdrinfo.pl z grupami poswieconymi zarono
sprzetowi, nagrywaniu jak i nosnikom. Od ladnych kilku lat jest
zlikwidowany i ta nowa, kretynska moda dla dzieci neostrady zastapiony
oczoj*m forum w php - wolnym i na ktorym znalezienie czegokolwiek
przypomina zabiegi masochistyczne.

> Mianowicie kupiłem ostatnio cake 25 sztuk Verbatimów DVD+R 16x. Wypalają
> się naprawdę łądnie, tyle tylko, że na kilku zauważyłem dziwną "skazę" w
> postaci czarnej kreseczki długiej może na milimetr na obrzeżu płyty.

            Wszystkie z kolka przed nagraniem czy dopiero po nagraniu? Bo jesli
tylko po nagraniu to czesc napedow [np: BenQ jakoi SolidBurn] przeprowadza
blisko srodka oraz na zewnatrz plyty testy jakosc nosnika i powstaje
specyficzna, koncentryczna kreska.

> Zauważyłem również podobne rzeczy na kilku innych płytkach z tego
> cake'a. W związku z tym mam pytanie. Czy powinienem się tym przejmować?
> Czy to stważa zagrożenie dla danych? Czy w tym miejscu rozkleiły się np.
> warstwy poliwęglanu i może to spowodować się dostanie powietrza? A może
> takie rzeczy czasem się zdarzają i nie powinienem się przejmować? Krótko
> mówiąc: Mam wyrzucić nagraną płytę oraz wszystkie podobne, czy nie
> powinienem się tym przejmować?

            Czyli wyglada bardziej na klejenie. Jesli test jest OK i nie widzisz
rozwarstwienia o bym sie nie przejmowal, co najwyzej na tych plytach nie
nagrywalbym maks. ilosci danych. Verbatim w koncu ma jakies tam testy
jakosciowe lepsze niz producenci typu noname itp - spotkalem sie z plytkami
tak klejonymi ze na srodku i po brzegach klej oraz barwnik wyplywa "w
falbanke" - maja ponad 2 lata i nie sprawiaja najmniejszego problemu.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl