lekki NTG - płyta DVD (proszę o opinię)

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Tue 27 Jun 2006 - 10:05:08 MET DST

Witam!!!

Przepraszam za NTG, są niby na usenecie grupy poświęcone nagrywaniu płyt
CD i DVD ale z własnego doświadczenia wiem, że nikt tam nie siedzi i
otrzymanie odpowiedzi graniczy z cudem, a jeśli już, to zwykle ktoś
raczy tam zajrzeć i odpisać nawet po upływie kilku tygodni, a tutaj z
całą pewnością znajdzie się ktoś, kto będzie znał odpowiedź na moje
pytanie, które zresztą tak bardzo nie odbiega od tematyki grupy, skoro
rozmawia się tutaj również o nagrywarkach i problemach z nagrywaniem. :)
Moje pytanie dotyczy natomiast nośnika.

Mianowicie kupiłem ostatnio cake 25 sztuk Verbatimów DVD+R 16x. Wypalają
się naprawdę łądnie, tyle tylko, że na kilku zauważyłem dziwną "skazę" w
postaci czarnej kreseczki długiej może na milimetr na obrzeżu płyty.
Jest widoczna zarówno od strony etykiety jak i od spodu, ale nie ejst to
żadne zanieczyszczenie na płycie, wygląda tak, jakby znajdowała się
pomiędzy dwiema warstwami poliwęglanu. Kreska nie zachodzi na dane, tzn.
nie nagrywam nigdy płyty do końca. Wykres nagranej płytki w KProbe
wygląda na prawdę ładnie
(http://img232.imageshack.us/img232/7164/fddf8wz.png) ale jak mówiłem
nie nagrałem do tego miejsca. Zrobiłem dwa zdjęcia, ale nie widać tego
tak dokładnie i wyraźnie jak w rzeczywistości
(http://img48.imageshack.us/img48/6720/kreska17cs.jpg) oraz
(http://img48.imageshack.us/img48/7092/kreska28or.jpg)

Zauważyłem również podobne rzeczy na kilku innych płytkach z tego
cake'a. W związku z tym mam pytanie. Czy powinienem się tym przejmować?
Czy to stważa zagrożenie dla danych? Czy w tym miejscu rozkleiły się np.
warstwy poliwęglanu i może to spowodować się dostanie powietrza? A może
takie rzeczy czasem się zdarzają i nie powinienem się przejmować? Krótko
mówiąc: Mam wyrzucić nagraną płytę oraz wszystkie podobne, czy nie
powinienem się tym przejmować?

Bardzo proszę o pomoc...

# /George Orwell - Rok 1984/