Komputer budżetowy - 754? 939? AM2?

Autor: Tomasz Del <vafloo_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Mon 26 Jun 2006 - 23:33:32 MET DST

Witam,

Głowa już mi pęka od różnych kombinacji, więc piszę mając nadzieję ?(tak wiem
- nadzieja matką...), że ktoś na grupie coś rozsądnego doradzi.

Potrzebuje komputera przede wszystkim do zastosowań domowych (internet,
office, muzyka, filmy, oglądanie i czasem nagrywanie TV - karta TV), czasem w
jakąś grę też chciałbym zagrać (nic najnowszego - jakieś wyścigi pokroju
Colina, piłka - PES, jakiś fajny RPG itp.), ale przede wszystkim zależy mi na
komfortowej pracy w Windzie XP (jak uruchomię antywira, firewalla,
przeglądarkę internetową, program pocztowy, winampa, GG i parę innych
programów to chcę, żeby to sprawnie chodziło, a nie mieliło ciągle dyskiem jak
na moim obecnym Celeronie 666Mhz, 256MB RAM i W2K). To jest główny priorytet.
Dodatkowo - komputer musi być jak najcichszy. Zdaję sobie sprawę, że skoro nie
chcę wydawać na niego kupy kasy, to absolutnej ciszy nie będzie, ale ma być
możliwie jak najciszej.

Aha - na przyszłościowości mi nie zależy. Ta konfiguracja nie będzie zmieniana
przez najbliższe 5-6 lat, a wtedy to wszystko co jest obecnie na rynku będzie
przestarzałe.

Na razie chętnie kupiłbym płytę ze zintegrowaną grafiką i ewentualnie dokupił
jakąś kartę za kilka miesięcy (myślę o GF7300GT, bo więcej niż 300-350 zł na
kartę graf. to na pewno nie wydam - na razie 7300GT jest słabo dostępna, więc
zostawałaby mi tylko GF6600). Ale jeśli ktoś poleci mi naprawdę świetną płytę
bez zintegrowanej grafiki, to mogę kupić osobą kartę już teraz.

Mam następujące opcje (ceny orientacyjne, ale z realnych sklepów):

1. - s. 754:
Sempron 2800+ BOX (273 zł)
MSI K8NGM-V (214 zł) lub Asrock K8NF4G-SATA2 VGA (185 zł)
Goodram DDR 1 GB 400 Mhz (303 zł)
Razem: około 750-800 zł

2. - s. 939:
Athlon64 3000+ BOX Venice (370 zł)
MSI K8NGM2-FID (GF6150+nForce430) (277 zł)
Goodram DDR 1 GB Dual (2x512MB) 400 Mhz (289 zł)
Razem: 930-950 zł

3. - s. AM2:
Sempron 2800+ BOX AM2 (262 zł)
Gigabyte GA-M55PLUS-S3G VGA (nForce430) (315 zł) lub ECS C51GM-M VGA (249 zł)
Goodram 1GB DDR2 533Mhz CL4 (263 zł) lub Goodram 1GB DDR2 667Mhz CL5 (269 zł)
Razem: 850-950 zł

4. - Intel s.775
Pentium D 805 (dwa rdzenie) (470 zł)
Gigabyte 8I945PL-G (320 zł) lub Asrock 775TWINS-HDTV Xpress 200 (podobno
obsługuje Conroe - 219 zł)
Goodram 1GB DDR2 533Mhz CL4 (263 zł) lub Goodram 1GB DDR2 667Mhz CL5 (269 zł)
Razem: 1000-1100 zł

Każdy z tych zestawów byłby uzupełniony o:
Dysk Samsung 80GB SATA 7200rpm 8MB NCQ (175 zł)
Nagrywarka BenQ DW1650 (140 zł)
Obudowa Modecom Prostation z zasilaczem Modecom MC-350 ATX2.0 PFC 350W (ok.
200 zł)

Teraz moje rozterki:
1. Czy warto dokładać do czegokolwiek poza zestawem 1 (s. 754) przy
zastosowaniach takich jakie opisałem na początku?
2. Czy zestaw 4 (ten dwurdzeniowy Pentium) może być cichy nie wydając na to
wiele kasy (podobno ten D805 mocno się grzeje)?
3. Czy lepsze są pamięci DDR2 533Mhz CL4 czy 667Mhz CL5 (cena podobna)?
4. Czy zasilacz taki jak wymieniłem (Modecom MC-350 ATX 2.0) pociągnie każdy z
tych zestawów (w przyszłości wchodzi w grę jedynie dołożenie drugiego dysku,
może jeszcze jednego napędu DVD)?
5. Czy gdybym kupował kartę graficzną w cenie 300-350 zł to jest na rynku coś
wartego zainteresowania poza GF6600 (interesował by mnie tutaj pasywnie
chłodzony Gigabyte) i GF7300GT?

Dzięki wielkie za zainteresowanie i wszelkie odpowiedzi.
Pozdrawiam,