Re: Komputer budżetowy - 754? 939? AM2?

Autor: wer <arx-net_at_o2.pl>
Data: Tue 27 Jun 2006 - 09:12:39 MET DST

Tomasz Del wrote:
> Colina, piłka - PES, jakiś fajny RPG itp.), ale przede wszystkim zależy mi na
> komfortowej pracy w Windzie XP (jak uruchomię antywira, firewalla,
> przeglądarkę internetową, program pocztowy, winampa, GG i parę innych
> programów to chcę, żeby to sprawnie chodziło, a nie mieliło ciągle dyskiem jak
> na moim obecnym Celeronie 666Mhz, 256MB RAM i W2K). To jest główny priorytet.

Teraz dysk Ci mieli, bo masz malo pamieci.

> 1. - s. 754:
> Sempron 2800+ BOX (273 zł)

Platforma przestarzala. Semptron dla 754 nie obsluguje 64bit.

> 2. - s. 939:
> Athlon64 3000+ BOX Venice (370 zł)

Platforma powoli schodzaca z rynku

> 3. - s. AM2:
> Sempron 2800+ BOX AM2 (262 zł)
> Gigabyte GA-M55PLUS-S3G VGA (nForce430) (315 zł) lub ECS C51GM-M VGA (249 zł)
> Goodram 1GB DDR2 533Mhz CL4 (263 zł) lub Goodram 1GB DDR2 667Mhz CL5 (269 zł)
> Razem: 850-950 zł

Mam te plyte, sprawuje sie fajnie. Co do procka, lepiej dolozyc pare
zlotych i kupic pelnego AMD. Wiekszy cache na procku doda mu mocy. Co do
pamieci, hmmm, wybrales najtansze i w dodatku nie dual. Poszukaj czegos
dual, co znacznie przyspieszy prace.

> 4. - Intel s.775
> Pentium D 805 (dwa rdzenie) (470 zł)
> Gigabyte 8I945PL-G (320 zł) lub Asrock 775TWINS-HDTV Xpress 200 (podobno

Nie wypowiem sie, bo nie mam ostatnio kontaktu z intelami.

> Obudowa Modecom Prostation z zasilaczem Modecom MC-350 ATX2.0 PFC 350W (ok.
> 200 zł)

Byle nie modecom.

> 1. Czy warto dokładać do czegokolwiek poza zestawem 1 (s. 754) przy
> zastosowaniach takich jakie opisałem na początku?

Nie warto brac 754.

wer