Re: o/c bartona 2800

Autor: Leszek K. <leszek60.wytnij_at_neostrada.pl>
Data: Sun 25 Jun 2006 - 20:09:56 MET DST

mookie napisał(a):

> Ale spokojnie, ja opisuje tylko to co zbadalem i widzialem na wlasne
> oczy :) Teoretycznie jest to niemozliwe ale jednak... Ciezko mi tu
> cokolwiek wyjasniac, ty masz racje ja mam racje.

Nie. Ty nie masz racji. A wracając do tematu - timingi (a szczególnie
CL) w Athlonie 32 bit miały duży wpływ na wydajność. Miałem B2500+ z
odblokowanym mnożnikiem, więc miałem dużą możliwość manewru. Z testów
wynikało, że bardziej opłacało się obniżyć zegar pamięci do ok. 180 MHz
i zmniejszyć CL do 2, niż przy nominalnym 200 MHz stosować nominalne
2.5. W P4 było dokładnie odwrotnie, a w A64 też nie jest to bardzo istotne.