Re: Problem przy formatowaniu

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 25 Jun 2006 - 14:01:35 MET DST

Użytkownik "Rostov" <rostov@o2.pl> napisał w wiadomości
news:1151229854.339936.249850@y41g2000cwy.googlegroups.com...
> Mam następujący problem :
>
> Mam dysk 120 GB podzielony na 6 partycji (C, D, E, F, G, H)
> Na partycji C zainstalowany jest Windows XP Pro + SP2, gdzie jest NTFS,
> natomiast pozostałe 5 partycji posiada FAT32.
> Kiedy system całkowicie mi już siada i nie jest możliwa jego
> reanimacja, formatuję dysk spod dyskietki startowej Windowsa 98 SE,

Niemożliwe. Format.com nie potrafi formatować partycji NTFS. Zapewne to w
tym miejscu formatujesz swoją partycję z danymi zamiast dysku systemowego.

> poleceniem fdisk/mbr czyzszczę MBR, usuwam spod fdiska (na dyskietce
> startowej WIN 98 SE) partycję systemową i zakładam nową, formatuję

Po co ją w ogóle usuwasz? To jest całkowicie zbędna czynność. Ghost nadpisze
całą jej zawartość oraz jej bootsektor.

> raz jeszcze na system FAT 32 - robię tak, żeby nie zostały mi żadne
> wirusy w MBR czy gdzieś ukryte na dysku czy w pamięci.

Jakie znowu wirusy.... Ostatni raz słyszałem o złapaniu wirusa dyskowego
kilka lat temu. Tym bardziej pod XP ;-). Poza tym - nie korzystasz z
antywirusa???

> Potem przywracam czysty system z kopii wykonanej Nortonem Ghost 2003 -
> jakimś cudem przywraca mi automatycznie także system plików na NTFS,
> mimo że przywracam system na czystą partycję z FAT32.

Bo tak został napisany. Przywracany jest cały system plików.

> Problem właściwy polega na tym, że kiedy już mam wszystko OK, na
> partycji D nie mam żadnych danych - jakim cudem się kasują, skoro
> wszelkich operacji dokonuję jedynie na partycji C ??

Patrz wyżej.

P.S. Wyłącz kodowanie treści wiadomości w quoted-printable w ustawieniach
swojego czytnika news. W hierarchii pl.* zalecane jest kodowanie 8-bit.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/