Re: Operacjy na opartycjach

Autor: OMSON <omson_at_o2.pl>
Data: Sun 25 Jun 2006 - 03:53:33 MET DST

M ...po głębszym namyśle napisał(a) jeno, że:

> Poza tym mam problem z dyskiem...Problem polega na tym ze jeden z dyskow
> twardych mi trzeszczy :/ kolega zdiagnozowal te trzaski jako eksploatacje
> dysku... dysk podczas gdy trzeszczy zwalnia straszliwie... mam wrazenie ze
> miejsca ktore sa odczytywane sa uszkodzone... czy mozna to w jakis sposob
> naprawic? gdyz slyszalem o programie ktory potrafi na nowo namagnesowac
> talerz w dysku i dysk wtedy jest bez uszkodzonych klastrow... oczywiscie
> jesli bylaby potrzeba usuniecia wszystkich plikow, nic nie stoi na
> rpzeszkodzie.
  Sciagnij niskopoziomowy program do formatowania ze strony producenta
dysku. Gdybys podal jaki to dysk mozna by Ci podac linka ale nie
pomyslales o tym. ;)
Poza tym jesli uszkodzenia sa fizyczne nie pomoze takie formatowanie -
jedynie przemapuje uszkodzone sektory zastepujac je zapasowymi z
rezerwowego obszaru dysku (kazdy taki ma).
To sprawdzenia kondycji dysku polecam program od producenta albo
dzialajacy pod Windows Dtemp, tudziez DOSowy smart UDM viewer.

Pzdr, OMSON

P.S. Interesujacy jest parametr "rellocated sector count"

--
Niepewność jest pewna, bezkres oczywisty, autorytety są złudne a "nie
ma" - jest!