Re: Cel - komputer pobierajacy max 100W?

Autor: marfi <marfi _at_bb.onet.pl>
Data: Mon 19 Jun 2006 - 22:34:24 MET DST

Benito wrote:
> Jak z wydajnoscia tego cuda?
Mam taki komputer złożony na bazie Mini-ITX EPIA-MII.
Z wydajnością - IMO nieźle...

> Szczegolnie Linuks mnie interesuje. Sam kiedys o tym myslalem - taki
> malutki i bezglosny komputer do internetu z Gnome na pokladzie :)

Malutki? Nie ma taniej "malutkiej" obudowy - włożyłem do obudowy po HP
Vectra z zasilaczem ok. 100W (slim)

  Zainstalowałem bazującego na Linuxie EPIOS ale po kilku dniach poszedłem
do sklepu aby nabyć Windows XP OEM i tak zostało.
Działa w nim karta DVB-S SkyStar2 - wydajność wystarczająca jeżeli podczas
oglądania TV nie oczekuje się od komputera nic więcej.

  Co do bezgłośności to niestety mit... podczas oglądania TV z zajętością
procesora >50% po kilkunastu minutach mozna w środku ugotować jajko -
podczas korzystania tylko z przeglądarki zapewne można zmniejszyć prędkość
wentylatora wentylującego obudowę ale tego nie próbowałem.

Generalnie fajna zabawka - zwłaszcza, że posiada wbudowane złącze kart
PCMCIA (używam do sieci bezprzewodowej) i Compact Flash:)

Koszt : ok 1600zł (wraz z systemem operacyjnym XP) - IMO lepiej troszkę
dołożyć i kupić laptopa np. IBM T23.

--
marfi