Re: co to za pamiec i gdzie ja wymienic (lifetime warranty)

Autor: ja <tosamo_at_o2.pl>
Data: Mon 19 Jun 2006 - 20:11:52 MET DST

Użytkownik "Michal Bien" <mbien@uw.edu.pl> napisał w wiadomości
news:Xns97E7BA972B7AEmbien@127.0.0.1...

> Pomijajac juz oryginalna ortografie, to nie wiem co flashdrive
> i memory stick robi przy opisie modulow pamieci typowo komputerowej
> do plyty glownej [nie kart].

> Przeciez nie mam do Ciebie pretnesji, tylko wyjasnilem powod
> nieporozumienia.

> To zmienia postac rzeczy.

> Az dziwne. Napewno miales ustawione parametry wg SPD i ustawienia
> normal (lub podobne, nie agresywne taktowanie pamieci)?

Od roku caly czas pracowala ta pamiec na auto-3-3-7/9.
Teraz najpierw zmienilem na 3-3-3-7/9 (wylaczylem auto w pierwszym polu).
Potem zmienilem na 3-2-2-7/9 i chodzilo.
Potem wszystko na minimum czyli 2-2-2-5/7
Komputer tylko zaczal piszczec i juz ani ta msi ani abit pamieci nie
widzialy. Dalem reset
ustawien biosu i dalej piszczal. Potem wlozylem 64MB i w biosie bylo
auto-3-3-7/9 czyli
te ustawienia na ktorych zawsze chodzilo ale juz nie chcialo dzialac. Ale w
kazdym razie
zresetowalo sie prawidlowo.

Nie wiem czy to ma znaczenie ale ja mam procesor p3 1000 fsb 133, na drugiej
plycie mam celeron 766
na chyba 66 a trzecie plyta ta na ktorej chodzilo to p3 500 na 100. I na tym
p3 500 (fsb100) kiedy w biosie bylo
ustawione na auto to Everest pokazywal ustawienia 2-2-2-ituniewiemco. Nie
wiem czy te pamieci maja rozne
wartosci tych ustawien dla roznych predkosci czy jak.

> Bo gdyby pamiec
> miala przeklamania w SPD w stosunku do jej parametrow, to problemy powinny
> wyjsc juz wczesniej.

No powinny. Na poczatku pomyslalem, ze moze pamiec w jakis magiczny sposob
przyjela te nowe
ustawienia jako domyslne ale teraz to juz nie wiem nic.

> Zapusc na spokojnie memtest na cala noc i sprawdz wyniki: dopiero po takim
> ~12 godzinnym tescie mozna mowic ze pamiec jest OK.

> Chyba tak, bo PC133 malo sie grzeje. Mam sporo takiej pamieci
> i jeszcze nigdy nie bylo z nia problemow, nawet w upaly. Nie wspominajac
> juz o tym ze PC133 z radiatorem-oslona powinna byc jeszcze chlodniejsza.

W sumie pamiec byla u znajomego ktory testowal ja na tym shuttle i kiedy
potem
wylaczyl komputer i mi ja dal byla wyraznie ciepla. Ale teraz po godzinie
pracy
sprawdzalem u siebie i jest zimna. Tyle tylko, ze u mnie w pokoju nawet w
upaly
jest raczej chlodno.