Re: co to za pamiec i gdzie ja wymienic (lifetime warranty)

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Mon 19 Jun 2006 - 18:20:33 MET DST

ja <tosamo@o2.pl> wrote:

>> Poza tym opis jest zabojczy:
>> FLASCHDRIVE: SDRAM
>> MEMORY STICK: SDRAM
>
> Lol. Moze maja dysortografie.

            Pomijajac juz oryginalna ortografie, to nie wiem co flashdrive
i memory stick robi przy opisie modulow pamieci typowo komputerowej
do plyty glownej [nie kart].

> No sorry. Ciezko przewidziec, ze sklep moze usuwac zdjecia bo akurat
> mu sie towar skonczyl.

            Przeciez nie mam do Ciebie pretnesji, tylko wyjasnilem powod
nieporozumienia.

> No tak ale te same plyty ta pamiec zawsze widzialy. Mozliwe, ze
> zapomnialem o tym wspomniec. Zreszta do tej pory zadna plyta nie
> miala z ta pamiecia problemu. Bylo ich moze z 10.

            To zmienia postac rzeczy.

> Zalozylem inna pamiec i przelaczylem w biosie na 3-3-3-7/9. Wlozylem
> ta niedzialajaca pamiec i chodzi.
> Wlaczylem memtesta. Na razie tylko 2 przejscia wszystkich testow ale
> potestuje dluzej (zeby nie bylo watpliwosci: bezblednie).

            Az dziwne. Napewno miales ustawione parametry wg SPD i ustawienia
normal (lub podobne, nie agresywne taktowanie pamieci)? Bo gdyby pamiec
miala przeklamania w SPD w stosunku do jej parametrow, to problemy powinny
wyjsc juz wczesniej.
Zapusc na spokojnie memtest na cala noc i sprawdz wyniki: dopiero po takim
~12 godzinnym tescie mozna mowic ze pamiec jest OK.

> Mam wrazenie, ze pamiec sie grzeje dosyc mocno ale pewnie jestem
> przewrazliwiony.

            Chyba tak, bo PC133 malo sie grzeje. Mam sporo takiej pamieci
i jeszcze nigdy nie bylo z nia problemow, nawet w upaly. Nie wspominajac
juz o tym ze PC133 z radiatorem-oslona powinna byc jeszcze chlodniejsza.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl