Re: SCSI a SATA - porównanie ogólnej wydajności (przynudne)

Autor: Kerry <kerry_at_kerryking.com>
Data: Sat 17 Jun 2006 - 21:20:54 MET DST

*Kane* napisał(a):

> Poczytaj sobie bodajze o strip size w macierzach raid - optymalizuje sie
> to z tego co pamietam pod zastosowania (duze pliki/male pliki).

Z tego co pamiętam, ustawiałem 256kB, takie było domyślne.

> Porownaj access time w sposob testowy (benchmark) miedzy macierza raid a
> maxtorem s-ata.

> Kontroler (jesli ma) mial odpalone buforowanie dla macierzy raid ?

Miał włączone wszystkie możliwe. Nawet pytał czy bez baterii
"na pokładzie" też włączać.

> Sprawdziles czy dyski odpalily się w trybie najwyzszym z mozliwych dla
> nich (u320) ?

Tak, dla każdego było 320.

> Szyna PCI to jedno waskie gardlo, drugie to byc moze nie do konca
> poprawna konfiguracja kontrolera. Sprawdz tez zakladana wydajnosc
> dyskow wg producenta - ile ma cheetech twoj a ile ma ow maxtor ?

_Cheetah_:

       Transfer Rates

      Internal Transfer Rate (min) 475 Mbits/sec
      Internal Transfer Rate (max) 841 Mbits/sec
      Formatted Int Transfer Rate (min) 43 MBytes/sec
      Formatted Int Transfer Rate (max) 78 MBytes/sec
      External (I/O) Transfer Rate (max) 320 MBytes/sec
      Avg Formatted Transfer Rate 59.9 MBytes/sec
        Seek Times

      Average Seek Time, Read 4.7 msec typical
      Average Seek Time, Write 5.3 msec typical
      Track-to-Track Seek, Read 0.35 msec typical
      Track-to-Track Seek, Write 0.55 msec typical
      Average Latency 2.99 msec

_Maxtor_:

External Transfer Rate (MB/sec) SATA 150
Average Seek (ms) <= 9,3
Average Latency (ms) 4,2
(bardzo skąpo podają dane)

> Podaj ile wynosza te konkretne roznice ktore zmierzyles

Jeśli chodzi o pomiar, to nie miałem programu, który by mi podawał
zmierzone czasy, jedynie opierałem sie na wrażeniu subiektywnym,
oraz transfery, które mierzyłem jakimś programem, to było
20-30 MB/s przy ATA IBM oraz SCSI
a około 50MB/s przy Maxtorze.

Kopiowanie, o którym wcześniej wspominałem wykazało
dwukrotnie słabsze osiągi, na niekorzyść SCSI w stosunku
do Maxtora (SATA)...

--
Pozdrawiam,
Kerry