Re: SCSI a SATA - porównanie ogólnej wydajności (przynudne)

Autor: Kane <NOkaneSPAM_at_DIEkane.plSPAMMER>
Data: Sat 17 Jun 2006 - 20:41:24 MET DST

> Ale co testowałem? Parametry? Parametry poszczególnych dysków
> brałem z informacjach o konkretnych modelach podawanych przez
> producentów.
> "niespełniającąoczekiwań/niespodziewaną"
> to po prostu:
> - widziałem ile się system ładuje w porównaniu z np. obecnym
> ATA IBM 30GB,
> - testowałem na plikach:
> kopiowanie z innych dysków na SCSI i nazad
> oraz kopiowanie pliku z SCSI na niego samego
> od kilku MB do kilkuset.
> w tym wypadku Sata (Maxtor) wypada o niebo lepiej...

Poczytaj sobie bodajze o strip size w macierzach raid - optymalizuje sie to
z tego co pamietam pod zastosowania (duze pliki/male pliki).
Porownaj access time w sposob testowy (benchmark) miedzy macierza raid a
maxtorem s-ata.
Kontroler (jesli ma) mial odpalone buforowanie dla macierzy raid ?
Sprawdziles czy dyski odpalily się w trybie najwyzszym z mozliwych dla nich
(u320) ?

Szyna PCI to jedno waskie gardlo, drugie to byc moze nie do konca poprawna
konfiguracja kontrolera. Sprawdz tez zakladana wydajnosc dyskow wg
producenta - ile ma cheetech twoj a ile ma ow maxtor ?

Podaj ile wynosza te konkretne roznice ktore zmierzyles

Kane