Re: [Problem] Komputer źle znosi upały ? Myszka gaśnie.

Autor: Ludvigus <email_at_w.sygnaturce>
Data: Fri 16 Jun 2006 - 16:34:51 MET DST

Dnia 2006-06-16 14:05, użytkownik *Mariusz Pawlikowski* napisał(a) co następuje..

> Temperatury:
> Płyta główna 42 °C (108 °F)
> Procesor 61 °C (142 °F)
> Seagate ST340810A 46 °C (115 °F)
>
> Wentylatory:
> Procesor 3013 RPM

> Procesor, amd duron 1400, ramu 768, standardowy wiatraczek, obudowa tez
> wiec pewnie Mid (?).

Patrząc na te temperaturki i przywołując Twoje wcześniejsze słowa, że procek
często bez potrzeby pracuje z prawie pełną mocą mogę Ci poradzić byś spróbował
obniżyć temperaturę wewnątrz obudowy. Na moje amatorskie oko masz troszkę za
wysoką temperaturę procesora {no chyba, że te 61°C jest w stresie, przy
zamkniętej obudowie i komputer stoi gdzieś pod biurkiem albo w szafce, gdzie nie
ma cyrkulacji powietrza}. Temperatura na płycie jest również o jakieś 8-10°C za
wysoka, to samo dotyczy HDD ..choć tylko kilka stopni.
Nie pisałeś nic o dodatkowych wentylatorach, więc sprawdź, czy twoja obudowa ma
miejsce na takowy wentylator obok lub niżej zasilacza z tyłu, kosztuje on grosze
{http://www.allegro.pl/search.php?string=arctic+fan+pro}, zamontuj go i podłącz
do gniazdka 3-pinowego na płycie, tak, aby wyciągał powietrze na zewnątrz.
Obniży Ci to temperaturę o kilka stopni.

W ostateczności mógłbyś ważne dane gdzieś na chwilkę przenieść i zrobić
reinstalkę systemu operacyjnego poprzedzonego formatem partycji systemowej.
Wiem, że to lamerskie podejście i dla niektórych pójście na łatwiznę, ale nie
umiem inaczej wytłumaczyć nieustannej zajętości procesora, jak przez zaśmiecony
różnym internetowym łajnem system.

ps. jeśli nie używasz żadnego firewall'a czy programu antywirusowego, to się nad
takimi zastanów, ale to rozmowa na inną grupę ;>

--
[ pozdrawiam - Ludvigus    GG:783307   mailto:ludvigus(słonik)op.pl ]
[ http://houset.prv.pl - poznaj glebie muzyki HOUSE! *nowy**design* ]