Re: Jaki Laptop - czy te kryteria sa nie do spelnienia? :-(

Autor: dziobu <kpawelXXX_at_XXXkr.onet.pl>
Data: Fri 16 Jun 2006 - 10:57:56 MET DST

Dnia 6/15/2006 6:21 PM, Użytkownik fist4sz3k napisał:

> Wyraźnie na pewno nie jest wolniejszy. Porównaj modele np. Celeron M
> 1,4Ghz z Pentium M 1,4GHz.

Nie mam PM 1.4, najbliższy który mam to PM 1.73

Ale z celeronami wogóle zabawa była już w czasach P2. Coś co na P2 350
chodziło dobrze, na Celeronie 300 sie cieło (reszta parametrów dokładnie
taka sama - komputery z optimusa działają do dziś ;P).

Wogóle pierwsze co usłyszałem jak tata odpalił swój nowy (hp) komputer
to "dlaczego to nie chodzi szybciej niż tamten? Przecież to nowy
komputer.". Niektórzy to zapewne zwalą na różnice w systemie, ale nowy
(CM 1.4; 512; 60 5600; XPhome z wyłączonymi wszystkimi bajerami) chodzi
faktycznie wolniej niż Actina (P3 800; 256; 40 5600) z Win98se.
Oba systemy zapchane takimi samymi śmieciami - nawet w takich samych
wersjach. Można postawić dwa obok siebie i np wydrukować coś do pdf czy
otworzyc dosyć złozony rysunek w Corelu. Szybkości działania będą
porównywalne.

> Zależy od laptopa. Podam przykład swojego - prawie 4h na akumulatorze z
> włączonym ciągle, chociaż ściemnionym LCD. (Konfiguracja w sig'u).

no to nie wiem.
CM 1.5 działa do 3h, za to PM 1.73 do 5h.
(pierwszy ma ~2 miesiące; drugi ponad pół roku)

> To jest fakt grzeje się bardziej, choć nie zgodzę się, że wiatrak ciągle
> pracuje, ale jak wyżej zależy to od modelu notebooka.

Generalnie wszystko zalezy od modelu ;)
Tylko że kupując HP miałem nadzieje że to będzie dobry sprzęt. Z drugiej
strony ilośc problemów które stwarza zaczyna mnie martwić.

No i liczy się też do czego laptopa używasz (Word, Excel czy Corel Draw
lub Delphi ;P) no i gdzie go używasz (na zimnym granitowym stole czy w
pościeli).

--
Pozdrawiam                                       | _ \| __|/ __|/ __|
Paweł Konarski                                   |  _/| __|\__ \\__ \