Odwieczny problem - wybór monitora LCD

Autor: SRB <dafafsanfgjkaN_at_wp.pl>
Data: Tue 13 Jun 2006 - 17:39:53 MET DST

Witam
Zamierzam kupić monitor LCD o przestronnym zastosowaniu, czyli
programowanie, internet, film i szybkie gry.
Przewertowałem google, obejrzałem parę modeli na wystawach w hipermarketach,
zapoznałem się kolejny raz z teorią. Wybór padł na Samsunga 940FN, ale czy
słusznie?

Wymagania:
- cena około 1500zł +/- 100zł,
- minimum 17", ale wole 19",
- DVI,
- w miarę szybka matryca, dobre odwzorowanie kolorów i czerni,
- bardzo ważne są dla mnie kąty widzenia,
- przydały by się przyciski, ale z dobrym argumentem zrezygnuje z nich,
- bez badziewnych głośniczków.

Ten samsung spełnia te wymagania. Na wystawie kąty wydawały się ok,
szczególnie patrząc od spodu. Kolory wydawały się wyblakłe, ale to może wina
rozgałęźnika, bo ustawienia resetowałem, a MVA/PVA ponoć ma ładniejsze
kolory od TN. Producent podaje, że jest to PVA, ale niektórzy dowodzą, że
jednak MVA. Czy jest jakaś różnica między tymi matrycami? Rok temu czytałem,
że to to samo, tylko różni się producentem, tak jak było z trynitronem. A
jak jest teraz?
Podobno ten model ma nie równe podświetlanie w rogach i problemy z
ditheringiem. Czy inne monitory tej klasy mają podobne problemy? Idealny LCD
chyba nie istnieje, chociaż w porównaniu do tego, co było rok temu, to co
drugi to ideał.

W skrócie. Czy to dobry wybór, za 1600zł? Jakim monitorom warto jeszcze się
przyjrzeć na dzień dzisiejszy?