Re: Dysk chrupal, byly bady i nagle cudowne uzdorowienie - co jest ?

Autor: pioruns <cvbehaf_at_b2.cy>
Data: Sat 10 Jun 2006 - 10:42:08 MET DST

Rankiem 2006-06-10 (sobota) Dv napisał:

> witam grupowiczow
> Na moim dysku mialem podzial partycji 20% - 80% (pierwsza w NTFS),
> dysk mi zaczął chrupać, zformatowałem owe pierwsza 20%-owa partycje,
> wykazało mi że mam 8KiB badów i dysk juz nie zachrupal, wlaczalem HDD
> Regenerator i MHDD zeby upewnic się, że są to rzeczywiste bady i tak
> tez nie mogly one zostac odznaczone. Dalej byly widoczne czyli powod
> do oddania dysku do sklepu.

> Zmienilem system partycji na 50%-50% - pierwszy FAT32 drugi NTFS i ...
> bady znikły i dysk nie chrupie. robilem skanowanie czym tylko sie da,
> [...]

Hmm, Jest takie fajne narzędzie dosowe HDAT2, które pokazuje m.in.
ostatnie błędy z logów SMART, ich treść, przyczynę, sektory. Zobacz w
tym programie jakie błędy zanotował.
A więc bady niby poznikały, pewnie HDD Regenerator je przealokował?
Chyba dobrze rozumiem zasadę działania tego programu?
Upewnij się jednak. Zobacz program SpinRite, przeskanuje on cały dysk
RW+verify w trybie RAW (czy jakimś tam pierwotnym, BIOSowym). Jeśli nie
nie chcesz używać tego narzędzia, to usuń partycje i stwórz tylko jedną.
Zrób pełny format później jeszcze scandisk/chkdsk. Możliwe że błędny
sektor natrafił na jakieś nieużywane miejsce tablicy FAT albo MFT kto
wie co jeszcze, dlatego zniknęły. No, chyba że umiejętności HDD
Regeneratora zadziałały i sektory zostały usunięte z użytku i
zaalokowane gdzieś indziej.
Powodzenia :)

--
[  Gigabyte GA-7NF-RZ nForce2 400 & 1024MB DualCh. PC3200  ]
[ AMD Sempron 2600+ & Spire Whisper Rock 4 & L&C Tech.300W ]