Re: kupiłem DVD-RW

Autor: NOKGAMER <nokgamer_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 08 Jun 2006 - 14:38:02 MET DST

Użytkownik "Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał w wiadomości
news:e6792u$5o9$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Jeśli masz 0 jednych i drugich błędów to albo napęd ich nie zwraca, albo
> zwraca same C2 jak wszystkie LG i nie widzisz, bo ich nie ma, tzn.
> płytka dobra. Aha - maksymalna wartość C1 to 220.

Zwraca, zwraca, bo na jednym uszk. CD-R mam wyniki.

> Sprawdź płytę DVD na błędy PIE/PIF. Może te zwraca...

PIE/PIF, nawet nie moge zaznaczyć kropki przy tej opcji (czyżby napęd nie
umożliwiał?!). Czy to konfiguracja Nero CD-DVD Speed, czy może firmware jest
winne?

> Sprawdzić wartość błędów C1 i C2 w napędzie, który takowe zwraca, np.
> Plextor, BenQ, NEC czy LiteOn. :) Zresztą... Jak ScanDisc pokazuje, że
> jest dobrze, to IMHO jest dobrze. To znaczy W TYM MOMENCIE jest dobrze. :)

Tu mam ZAWSZE dobrze.

> Błędy TE/FE pozwalają stwierdzić jakość płyty przed nagraniem i ustalić,
> czy powinno się ewentualnie obniżyć prędkość zapisu. Nie wiem o nich
> zbyt wiele, wiem że zwracają je BenQ i Plextory. Ja się tym nigdy nie
> przejmowałem - palę na markowych nośnikach, a nie śmieciach z
> supermarketu. :)

Jest jeszcze coś takiego jak partia (nie mylić z polityką).
Ponadto dziś markom nie można ufać... parę razy się przejechałem. :-(