Re: kupiłem DVD-RW

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Tue 06 Jun 2006 - 21:49:18 MET DST

Powiem tak: Zachwycasz się drugorzędnymi cechami. Mnie raczej mało
obchodzi wygląd panelu przedniego, kolor diody, ładne opakowanie, czy
nawet poziom hałasu - kupuje nagrywarkę, żeby nią nagrywać, a nie żeby
jej słuchać! Z tego właśnie powodu dla mnie podstawową cechą jaką się
kieruje jest właśnie JAKOŚĆ ZAPISU. A Ty pominąłeś to skupiając się na
rzeczach mało istotnych. Tak więc zrób test na PIE/PIF w CD-DVD Speed i
zobacz jakie będą wyniki, dla mnie to podstawa gdy chodzi o nową nagrywarkę.
Mam wrażenie, że jesteś jednym z tych użytkowników, którzy mają
wrażenie, że płyta może się nagrać, albo nie. A jeśli się nagra, to jest
nagrana dobrze. No więc tak nie jest... Nie jest tak różowo, nagrana
płycie nie jest równa nagranej płycie. :)

Pod wpływem twojej wypowiedzi zajrzałem na cdrlab.pl i sprawdziłem, czy
mają recenzję twojego napędu. Mają... Powiem tak: Na twoim miejscu
unikałbym wszystkich niefirmowych płyt. Dobrze zapisuje plusy Verbatima
z tego co widzę. Jeśli jednak właśnie teraz przeglądasz ich stronę o
czytasz tę recenzję - nie wpadaj w panikę i nie popadaj w depresję. :)
Często jakość zapisu ulega znaczącej, nieraz i diametralnej poprawie
wraz z kolejnymi wersjami firmware'u. Tak więc istnieje możliwość, że w
przyszłości będzie lepiej, bez potrzeby wymiany napędu. ;)

Zwłaszcza, że z tego co czytam Samsung opracował jakiś programik do
przeprowadzenia automatycznej aktualizacji. Dobrze, bo aktualny firmware
to podstawa dobrego zapisu DVD, a w wielu przypadkach wgranie go
przekracza umiejętności przeciętnego użytkownika (np. wspomniane dzisiaj
  przeze mnie machanie taśmami).

Na plus również obsługa DVD-RAM i etykietkowanie LightScribe. Są o
jednak tylko dodatki, podstawa to jakość zapisu, która jak mam nadzieję
poprawi się wraz z kolejnymi aktualizacjami biosu, takie przypadki już
się zdarzały.

# /George Orwell - Rok 1984/