Re: Problem z "podwojna sieciowka"

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Thu 08 Jun 2006 - 13:59:32 MET DST

Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote:

> Ale mimo to osiąga bardzo dobre rezultaty przy względnie
> niewielkim obciążeniu CPU :) Na 100 MHz CPU to marna karta,
> ale na 1 GHz nie widać wpływu transmisji 100 Mbps na obcią-
> żenie praktycznie.

            Dlatego mowilem ze do dosylu internetu nie ma praktycznie
znaczenia, a jak sie spali to jej nie szkoda. Na domowym serwerze
nawet dla malej sieci bym jej raczej nie uzywal: generuje straszne
ilosci IRQ oraz obciaza CPU, przy ruchu P2P juz z 3-4 komputerow
potrafila sie wieszac i to na chipsecie z dobra obsluga PCI jakim
jest iBX. Pomagal tylko reset drivera. Nie jestem w stanie tego
zweryfikowac w inny sposob, ale wierze ludziom tworzacym FreeBSD
sugerujacym by od RTL8139 trzymac sie z daleka. Po wymianie na
stare intele PRO100 problem zniknal. Oczywiscie do typowo domowych
zastosowan i samego _dosylu_ internetu jest OK.

> No, takim optymistą to bym nie był, 10 Mbps idzie na każdym
> kablu, 100 Mbps już jest wymagające i na źle zarobionych
> kablach najczęściej w ogóle nie działa,

            Nie mam specjalnych zdolnosci manualnych, ale jeszcze nie zdarzylo mi
sie zarobic kabla kat 5e tak, by byly problemy z transmisja 100 mbps
full duplex. Inna sprawa ze to byly odcinki po max 20-30m, przy
maksymalnych 100m czy przekroczeniu gwarantowanej standardem odleglosci
dokladnosc zarobienia moze juz sie znacznie bardziej liczyc. Ale u siebie
w domu malo kto kladzie dluzsze odcinki kabli.

> a 1 Gbps jest *cholernie* wymagające :)

            Tu sie zgodze.

--
Pozdrawiam, Michal Bien