Re: K6-2 500 a Divx/DVD

Autor: Wojciech Michalczuk <wmichal-wykasuj-_at_gazeta.pl>
Data: Wed 07 Jun 2006 - 23:04:04 MET DST

On Wed, 7 Jun 2006 22:04:30 +0200, Marek wrote:

> Mam pytanie czy na procesorzez K6 500Mhz i grafika S3 Trio 8MB, RAM 384 da
> się:
> - zainstalować Win XP i pracować (zakładając niewielkie wymagania
> użytkownika)

Wydaje mi się, że da się. Będzie trzeba pozbyć się bajerów graficznych, ale
powinno biegać. RAMu wystarczy nawet i 256MB.

> - oglądać DivX/DVD ?

A tutaj już ciężej. Do DivXa możesz zainteresować się takim wynalazkiem jak
MoviX. Jest to dystybucja linuksa, odpalana z CD, specjalnie przystosowana
do odtwarzania DivXów na słabszych komputerach. Oczywiście powstaje
konieczność rebootu przy każdorazowej chęci obejrzenia filmu, ale komputer
bez krowiastego systemu na plecach powinien z filmem dać sobie radę.
Wygooglaj, ściągnij, wypal i przetestuj. Powodzenia :)

> -czy będę mógł dokupić kontroler USB i obrabiać zdjęcia z aparatu cyfrowego
> w np. Paint Shop Pro ?

Dokupić zawsze możesz :) Wpierw jednak rozglądnij się, czy przypadkiem USB
już nie masz. Wiele płyt głównych "w tamtych czasach" posiadało USB które
nie były wyprowadzone na zewnątrz. Najlepiej zajrzeć do instrukcji, ale
obejrzenie płyty w poszukiwaniu jakiegoś rządku pinów podpisanego "USB" nie
jest również złym pomysłem :)

Jeżeli chodzi o software graficzny, powinien chodzić. Trochę długo mogą
potrwać wszystkie operacje na bitmapie, opóźnienie przy zmianie
powiększenia też może być na dłuższą metę denerwujące... Jednak jeżeli
użytkownik wyposażony jest w minimum cierpliwości i brak chęci do kupna
nowego sprzętu - się da.

No i jeszcze jedno. Skoro jest to komputer rewitalizowany z prawie-trupa,
nie zapomnij o dysku. Nie tylko o pojemności, ale również o wydajności. Mój
Celeron@525 dostał wydajnościowego kopa przy wymianie składanki dysków 6.4
+ 6.4 + 3.2GB, każdy o wydajności ~6MB/s na jeden 40GB ~20MB/s. Nie mówię
że na tamtych dyskach nie dało się pracować, ale na nowym programy, a
również i system ładuje się szybciej, co poprawia komfort użytkowania. No i
pozbyłem się strasznie denerwującego skrzeczenia starych dysków.

No i jeszcze dopełniając sprawę karty graficznej, która wynikła w którymś z
poprzednich postów - dziwnym jest, że 8-megowa karta nie uciągnie 1024x768.
Powinna. Jesteś pewien, że masz dobre sterowniki do kary i monitora?

--
Jest to moje zdanie i ja je całkowicie podzielam.      (c) Henri Monnier
      \\|||//