Re: K6-2 500 a Divx/DVD

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 07 Jun 2006 - 23:04:43 MET DST

Marek <user72cut-it-out@go2.pl> wrote:

> Mam pytanie czy na procesorzez K6 500Mhz i grafika S3 Trio 8MB, RAM
> 384 da się:
> - zainstalować Win XP i pracować (zakładając niewielkie wymagania
> użytkownika)

            Da sie. Oczywiscie warto wylaczyc wszystkie wodotryski.

> - oglądać DivX/DVD?

            Zapomnij. Nawet pod mplayerem nowe filmy sie przycinaja na takim
sprzecie. Ogladac to sie dalo kiedys, nowe kodeki sa znacznie bardziej
pazerne na moc CPU - po prostu juz ich nikt nie optymalizuje pod tak slabe
maszyny. Kolezanka Cie przeklnie jak jej kazesz na tym sprzecie ogladac
filmy. Jesli nie chcesz zmieniac plyty to lepiej IMHO za niecale 200 zl
kupic odtwarzacz DVD/DivX stacjonarny - zupelnie inna wygoda ogladanie niz
divx z peceta.

> Oraz -czy będę mógł dokupić kontroler USB i obrabiać zdjęcia z aparatu
> cyfrowego w np. Paint Shop Pro ?

            Owszem, ale po co. Nawet jesli plyta jest BabyAT bez wyprowadzenia
USB to mozesz za kilka zl kupic sledz z 2 portami USB - uwazaj tylko na
rozklad pinow.

> Chodzi o to że nie wiem czy modernizować kompa koleżanki (rozszerzać
> pamięć z 32 do 384 MB i dokupić kontroler USB), czy lepiej montować
> nowy "budżetowy" zestaw.

            Ile tam jest pamieci w koncu - 384 czy 32. Jesli 384 to kup jakas
porzadna plyte na KT133A + dowolnego durona/athlona ~1GHz. Jesli tylko 32
MB to machnij na nie reka i wybieraj dowolna plyte pod DDR.
Plyte na KT133A i durona kupisz za grosze. Nie ma sensu meczyc sie na K6-2
500 z multimediami przy obecnych wymaganiach softu [nei chodzi mi o OS].
Sam uzywam jeszcze K6-2+ 550 MHz ale raz ze 3 poziomy cache, w tym 2 ondie
sprawiaja jze jest on szybszy od typowych K6-2, dwa ze to jest maszyna do
pisannia + sprawdznie poczty/www pod win95OSR2. Nie wyobrazam sobie
katowanie sie na tym sprzecie multimediami.

> W tej chwili jest tam Win98, którego z pewnością trzeba by zastąpić przez
> XP

            BOX? :O
Jesli OEM to bez sensu przywiazywac OS do plyty wartej razem z CPU 1/7 ceny
OSa.

> i dołożyć Office XP lub 2003.

            Zaraz - szukasz smiesznych oszczednosci na pozostawaniu przy K6-2 w
stosunku do uzywanego K7, a stac Cie na XP + MS Office 2003? :O
Na duzo potezniejszej maszynce szkoda mi pieniedzy na zmiane z win2k
kupionego dawno temu, nie wspominajac o MS Office i iMHO bezsensownosci
jego zakupu do domu jesli za 0 zl jest OpenOffice 2.x wystarczajkacy jak
na moje potrzeby w 500%.
Czy ty masz po prostu zamiar zrobic to o czym mysle?

> Koleżanka na pewno nie będzie grać.

            Bedzie, bedzie. Tobie na nerwach jesli uraczysz ja XP i multimediami
na tak slabym sprzecie ;>

> Ewentualnie poproszę o pomysł na budżetowy zestaw. Części będę kupował
> przez Allegro albo na giełdzie na Batorego w Wawie.

            jw - w zaleznosci od posiadanej pamieci porzadna plyta na KT133A [a
nie jakis ECSy] + duron ~1 GHz - zmiesciasz sie w ~100 zl. Jesli masz tylko
32 MB to nie pakuj sie juz w odchodzacy SDR, a w dowolna plyte pod DDR -
chocby KT266A/KT333 - wyjszie niewiele drozej.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl