Re: Plytki RW - jak sprawdzac ich stan?

Autor: NOKGAMER <nokgamer_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 07 Jun 2006 - 13:24:54 MET DST

Użytkownik "Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał w wiadomości
news:e64q6o$j2c$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Czy ja wiem czy aż takim drogim? Verbatim 3x w slimie kosztuje coś około
> 8-9 zł z tego co pamiętam, w każdym razie nie więcej niż 10 zł... To nie
> jest aż tak wiele, żeby nie rozważyć zastosowania tych płyt w
> charakterze DVD-RW... Ja i tak nie nagrywam RW szybciej niż 4x, tak więc
> to 3x to nie jest taka wielka różnica, a jeśli dysponujemy płytką 5x, to
> nawet trochę szybciej. Niektórzy narzekają, że zapis jest wolny,
> ponieważ napęd robi od razu weryfikację... No cóż, ja też zawsze ją
> robię po nagraniu, więc różnica prawie żadna, a poza tym sporo zalet -
> [...]

Ale laser więcej dostaje w ucho przy pakietowym nagrywaniu.
Oczywiście, można pakować dane i jeden plik umieszczać, ale wtedy ryzyko
uszkodzenia danych podczas pakowania istnieje (przy wadliwej pamięci).
Wszystko ma swoje plusy i minusy.

Nie wiem czemu producenci nie są tacy chojni i nie zafundują nam napędu z
tacką i możliwością wkładania płyt w kasetach (jak ma np. Panasonic
DMR-E55). W sumie to jest idealne rozwiązanie łączące funkcjonalność tacki i
doskonałość kasetki. Na szrerokość dało by się upchnąć w 5.25".