Re: kupiłem DVD-RW

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Tue 06 Jun 2006 - 23:14:10 MET DST

Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl> wrote:

> Bez przesady... Ilość nie jest aż tak ważna, a co więcej obecnie jakoś
> trudno kupić płytę, która nagrałaby się z mniejszą ilością PIF niż
> 100...

            Wiem, dlatego mowilem o wartosciach idealnych. Jesli plyta ma kilka
tys. PIF nie wykraczajacych poza 2, sporadycznie tez nie jest taka zla.
A wspomniane wartosci jak najbardziej udaje mi sie uzyskac. Nagrywanie @4
na Benqu DW1640 BSOB dobrze "przeszkolonym" pod dane plyty [przesawilem w
tryb uczenia zarowno dla znanych, jak i nie znanych nosnikow]. Przy tescie
ECC 8/1 Nero CDSPEED na DVDROMIe Liteona @x8 mozna uzyskac plytki o
rzadko rozlozonych PIF po max 1 w ilosci ~100-120, czasami nawet ~80.
Prawidlowo w warunkach domowych powinno robic sie pod KProbe na NARGRYWARCE
liteona przy CLV x4, ale nie mam pod reka. Z praktyki wynika jednak ze
wtedy wyniki wychodza jeszcze lepsze - raz ze odczyt wolniejszy, dwa
nagrywarki liteona maja lepsza korekscje niz DVDROMy [bo tes PI/PIF na
typowych domowych napedach testuje w rownym stopniu jakosc nagrania samej
plytki jak i skutecznosc korekcji bledow danego napedu. Niemniej pozwala
sie to rozeznac orientacyjnie w jakosci nagrywanych plytek - wykresow
jakosci plytek z SOHW1633 z poczatkowymi firmware wole nie ogladac, bo moga
przyprawic o bol glowy.

> Z testów, które sam przeprowadzam po każdorazowym nagraniu
> wynika, że standard na chwilę obecną to tak od 300 do trochę poniżej
> 1000.

            Zgadza sie - tak jest typowo. Ja mowilem o dazeniu do idelanych
nagran, bo rozpoczynajacy watek wychwalal tego Samsunga pod niebiosa.
Moze sie nieco zdziwic jak zobaczy wykresy.

> A nagrywam tylko i wyłącznie na Verbatimach, ewentualnie TDK
> (MBI, bo CMC to tragedia...).

            Testowalem rozne, w tym nowe DVD+R Verbatima Mitsubishi Chemical
MCC004 czy TDK Taiyo Yuden T03 ale najsmieszniejsze jest ze najlepsze
wyniki uzyskuje na starych DVD-R BenQa x8 na Daxonie 0008S. Verbatim
i TDK wypadaja wyraznie gorzej :O Trudno tu mowic o sprzyjaniu przez Benqa
nosnikowi ze swoim logo, bo testy odczytu robione sa na napedzie Liteona.

> Krytyczną wartością jest wielkość słupków, a nie ich ilość. Jeśli test
> jest robiony w ECC 8/8 to maksymalna wartość wynosi 32, z kolei w 8/1
> - 4. U mnie z reguły najwyższy słupek ma tak od 4 do 9 (to ostatnie
> tylko czasami).

            Owszem, ale zalozylem ze na dobrej plycie to sie misci w zakresie
1-2 wiec pisalem tylko o ilosci.

> Poza tym... Jeszcze tak odnośnie ilości błędów PIF. W testach jakich
> sporo w serwisach o tej tematyce naprawdę trudno trafić na płytę
> nagraną z tak małą ilością PIF jaką deklarujesz, większość przekracza
> 500... Mówię o wynikach uzyskanych za pomocą dobrego sprzętu na
> dobrych nośnikach.

            Naogladalem sie duuuzo tych wykresow na forum cdfreaks.com - nie wiem
czy zwrociles na jedna rzecz uwage: ludzie je zamieszczajacy pala zazwyczaj
x16 lub x8 i zamieszczaj testy krotko po kupnie danego nosnika. Ja nagrywam
zawsze x4 nawet na plytkach x16 i dodatkowo "przeszkolilem" nagrywarke pod
dane plyty: na poczatku z nowego, duzego kolka zawsze wyniki sa wyraznie
gorsze.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl