Re: kupiłem DVD-RW

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Wed 07 Jun 2006 - 01:26:03 MET DST

Michal Bien napisał(a):

> na Benqu DW1640 BSOB dobrze "przeszkolonym" pod dane plyty [przesawilem w
> tryb uczenia zarowno dla znanych, jak i nie znanych nosnikow]. Przy tescie
> ECC 8/1 Nero CDSPEED na DVDROMIe Liteona @x8 mozna uzyskac plytki o
> rzadko rozlozonych PIF po max 1 w ilosci ~100-120, czasami nawet ~80.

Nagrywam albo starym, dobrym Litkiem 812S albo Pionkiem DVR-111D i
dochodzę do następujących wniosków:

a) Obydwa napędy cechują się podobną - bardzo dobrą jakością zapisu
(przynajmniej na markowych nośnikach, na "odpadach" ponoć Pioneer lepiej
nagrywa...). Wydaje mi się, że 111 jest minimalnie trochę do przodu, ale
pewien nie jestem. :) Pomimo dzisiejszego narzekania trzeba przyznać, że
kiedyś to LiteOn potrafił zrobić nagrywarkę...
b) Ostatnio coraz trudniej o płytę idealną. O ile zdarzyło mi się
nagrywać MCC003 (Verbatim) z ilością PIF około 100, a nawet 80, to teraz
coraz częściej standardem staje się właśnie 300 - 1000. Nie sądzę
jednak, żeby miało to wielki wpływ na jakość, dużo większą ma w każdym
razie wysokość słupków.
c) Dochodzę do wniosku, że optymalną prędkością jest połowa deklarowanej
przez producenta. Wyjątkiem jest tutaj zapis płyt 16x na Litku - w tym
przypadku wolę wypalić w 4x niż puszczać maksymalną dla tego napędu
prędkość zapisu 8x.

Z uczącymi się BenQ nie miałem styczności, chociaż fakt... 1640 wyrobił
sobie markę, to napęd legenda jeśli chodzi o jakość zapisu i coś w tym
chyba jest... :)

> Prawidlowo w warunkach domowych powinno robic sie pod KProbe na NARGRYWARCE
> liteona przy CLV x4, ale nie mam pod reka.

Ja robię testy właśnie w KProbe na wspomnianym litku, przy czym ustawiam
ECC na 8/8. BTW dlaczego nie testujesz na BenQ? Będziesz miał jeszcze
jitter podany...
Zresztą nie ma jakiegoś wyznacznika, każdy napęd podaje nieco inne
wyniki dla danej płyty, ale mimo tego zazwyczaj to wystarczy, żeby
poznać czy płyta nagrała się dobrze, czy jest kompletnie zjechana...

> Owszem, ale zalozylem ze na dobrej plycie to sie misci w zakresie
> 1-2 wiec pisalem tylko o ilosci.

Oczywiście mówisz o ECC 8/1? Gdy robiłem testy w KProbe właśnie bardzo
często takie wyniki mi wychodziły - dużo 1 i co jakiś czas 2.
Ewentualnie raz na kilka płyt pojedyncza trójka. :) Teraz jednak testuje
głownie w KProbe na 8/8 i przestawiłem się na nową skalę. :)

> Naogladalem sie duuuzo tych wykresow na forum cdfreaks.com - nie wiem
> czy zwrociles na jedna rzecz uwage: ludzie je zamieszczajacy pala zazwyczaj
> x16 lub x8 i zamieszczaj testy krotko po kupnie danego nosnika. Ja nagrywam
> zawsze x4 nawet na plytkach x16 i dodatkowo "przeszkolilem" nagrywarke pod
> dane plyty: na poczatku z nowego, duzego kolka zawsze wyniki sa wyraznie
> gorsze.

Ja mimo wszystko palę na połowie prędkości deklarowanej przez
producenta. Zanim zacząłem robić testy profilaktycznie paliłem na 2x,
czasu mi nie brakuje. Jednak gdy zacząłem testować każdą nagraną płytę
przekonałem się, że nie zawsze wolniejszy zapis oznacza jego jego lepszą
jakość...

# /George Orwell - Rok 1984/